וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעת ענק נגד בניו של מיידוף, אחיו ואחייניתו

רויטרס

29.9.2009 / 8:11

כונס הנכסים של ההונאה הגדולה בתולדות וול סטריט הכריז כי התביעה תעמוד על 198 מיליון דולר. "היה עליהם לדעת על ביצוע הונאה בשווי 65 מיליארד דולר", אמר כונס הנכסים של מיידוף בתוכנית "60 דקות"

נגד שני בניו של ברנרד מיידוף, אחיו ואחייניתו, תוגש השבוע תביעה בשווי 198 מיליון דולר, כך אמר אירווין פיקארד, האחראי על כינוס נכסי מנהל הונאת הפונזי הגדולה אי פעם, לתוכנית "60 דקות" ברשת CBS.

מארק ואנדרו מיידוף, שני בניו של ברנרד, אחיו פיטר והאחיינית שאנה היו בעלי משרות בכירות בחברת ברנרד ל. מיידוף, שניהלה את ההונאה, והיה עליהם לדעת על ביצוע ההונאה בשווי 65 מיליארד דולר, שנגעה ללקוחות ברחבי העולם ונמשכה 20 שנה, לטענת פיקארד והיועץ הראשי שלו, דיוויד שיהאן.

ההונאה הגדולה ביותר בוול סטריט, הונאת פונזי, בה המשקיעים הוותיקים מקבלים את כספם באמצעות הכסף שהזרימו המשקיעים החדשים, התמוטטה עם הידרדרותה של הכלכלה האמריקאית בדצמבר 2008. ברנרד מיידוף הודה בניהול הונאת הענק והוא מרצה עונש מאסר של 150 שנה בבית הכלא.

כאשר נשאלו אם הם מניחים כי כסף רב עדיין מוחבא, ענה שיהאן "כן, ואנחנו פועלים לפי הנחה זו. אנחנו מניחים שעדיין ניתן למצוא מיליונים על גבי מיליונים". שיהאן העריך כי 36 מיליארד דולר הניעו את ההונאה. "18 מיליארד דולר הוצאו מההונאה לפני שהיא התמוטטה ו-18 מיליארד פשוט נעלמו. אלה אותם 18 מיליארד שאנחנו מנסים להשיב".

התביעה נגד האחים, הדוד והאחיינית נועדה כדי להשיב כספים למשקיעים, במסגרת החוק להגנת המשקיעים בארה"ב. חברי משפחתו של מיידוף יואשמו ברשלנות ובהפרת מחויבותם כלפי המשקיעים.

כל בני משפחתו של מיידוף אמרו כי לא ידעו על פשעיו. הבנים משכו 35 מיליון דולר מחשבונותיהם, ולא השקיעו אותם כמעט, אך אמר פיקארד לתכנית "60 דקות". "בין אם היה להם ענין פלילי או לא, אנחנו נמצה את ההליכים נגדם כמה שנוכל, ואם זה יוביל לכך שהם יפשטו את הרגל – זה מה שיקרה".

עד כה הצליח כונס הנכסים למצוא רק 1.5 מיליארד דולר מהכספים שהושקעו בחברת ברנרד ל. מיידוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully