וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השתלטות מתוקה: קדבורי תמורת 18 מיליארד דולר

רויטרס

28.9.2009 / 10:20

ענקית המזון האמריקאית "קראפט פוד" מתכננת השתלטות עויינת על יצרנית השוקולד הבריטית, שכבר דחתה בתחילת החודש הצעת רכש ממנה תמורת 16.7 מיליארד דולר

קראפט פודס, יצרנית המזון השניה בגודלה בעולם, מתכננת להגיש הצעת רכש עוינת עבור קדבורי, אשר תעריך את שווי יצרנית הממתקים הבריטית בכ-11 מיליארד ליש"ט (17.6 מיליארד דולר) – כך דיווח העיתון "אובזרבר" הבריטי.

העיתון הבריטי דיווח כי וועדת ההשתלטויות מתכוונת להעניק לקראפט תאריך יעד להגיש הצעה עבור קדבורי או לסגת מהרעיון למשך שישה חודשים. מקורות אמרו לעיתון הבריטי כי ההצעה עשויה להגיע ל-800 פני למניה בתחילה, ואף לעלות ל-850 פני למניה, אם המאבק לרכישת קדבורי יגיע לשיאו במהלך 60 הימים שיינתנו קרוב לוודאי לבעלי המניות להגיב.

בראיון נפרד עם העיתון "סאנדיי טיימס" יו"ר ומנכ"ל קראפט איירין רוזנפלד אמרה שמנכ"ל קדבורי טוד סטיצר "טעה בחישובים כשהוא טעם שאסטרטגיית הצמיחה של קדבורי תהיה טובה יותר למשקיעים מאשר הצעת הרכש במזומן ומניות של קראפט".

בתחילת החודש דחתה קדבורי הצעת הרכש מצד קראפט פודס בשווי 10.2 מיליארד ליש"ט (16.7 מיליארד דולר), אשר לדבריה "היתה יכולה ליצור חברת ענק לייצור חטיפים, דברי מתיקה וארוחות מוכנות".

קראפט האמריקאית הציעה לרכוש את קדבורי הבריטית במחיר 300 פני במזומן ו-0.2589 מניות של קראפט, עבור כל מניית קדבורי. ההצעה מעריכה את מניית קדבורי במחיר של 745 פני, פרמייה של 31% על מחיר המניה בסגירת יום המסחר ב-4 בספטמבר.

דירקטוריון קדבורי דחה את הצעת הרכש של קראפט, על אף הערכות יצרנית המזון האמריקאית כי מיזוג בין שתי החברות יצור חברה שהכנסותיה כ-50 מיליארד דולר בשנה. קראפט העריכה עוד כי מיזוג בין שתי החברות יחסוך להן 625 מיליון דולר בשנה בהוצאות לפני מס.

  • עוד באותו נושא:
  • קדבורי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully