וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסות אסיה מאבדות גובה

עומר רבין

28.9.2009 / 9:16

המדדים המובילים יורדים בשיעור חד והיין מטפס לשיא של 9 חודשים, על רקע החשש הגובר בארה"ב מעיכוב במגמת היציאה מהמשבר

במזרח התעוררו הבוקר למסכים אדומים במיוחד: ירידות שערים חדות נרשמו בשעות האחרונות בכל הבורסות באזור, על רקע החשש כי ארה"ב צפויה להיתקל עוד בקשיים רבים בטרם תחזור למגמה של צמיחה אמיתית ומשמעותית. הנתונים החלשים בתחום מכירת הבתים שפורסמו שם בסוף השבוע וגררו את וול סטריט לירידות חיזקו את החשש בקרב משקיעים שיכולת הצריכה של השוק האמריקאי - שמהווה את הזרז העיקרי לכלכלות היצרניות במזרח, לא מתרוממת ואינה תואמת את כושר הייצור של המפעלים בכלכלות המתפתחות.

מדד הניקיי ביפן נפל ב-2.5%, בהונג קונג רושמת הבורסה ירידה של 2.3% נכון לכתיבת שורות אלה, בהונג קונג מאבד מדד ההאנג-סאנג יותר מאחוז וחצי וגם באוסטרליה בה כבר הסתיים המסחר נחתמו כל המדדים המובילים ברמה של 0.8% פחות מסוף השבוע שעבר.

לצד הירידה במדדי המניות משתקף החשש מהבראת הכלכלה האמריקאית גם בשערי המטבע: היין היפני טיפס לפנות בוקר לשיא של 9 חודשים מול הדולר האמריקאי - מצב קיצוני שיוצר דאגה רבה בקרב היצואנים היפנים שבדומה לעמיתיהם הישראלים שנתקלו לאחרונה בבעיה דומה (של התחזקות השקל לעומת הדולר) - קוראים לממשלה להתערב כדי "להעלות" את ערכו של המטבע האמריקאי לעומת זה המקומי. היום נסחר הדולר תמורת 89.47 יין בלבד - כאשר במהלך המסחר הגיע שער הדולר אף לשפל של 88.2. "זו בעיה חמורה מאוד מבחינתנו", הסביר כלכלן בכיר ביפן לרשת CNN: "כל בתי העסק כמעט והמפעלים הגדולים מבססים את התכניות הכלכליות שלהם ואת תחזית ההכנסות על פי השער הממוצע של 95 יין לדולר - ברגע שנרשמת ירידה כל כך חזקה בשער המטבע, יש כאן פגיעה אנושה ברווחיות וביכולת ההיערכות וההישרדות של חברות ומפעלים". למרות ההצהרות המדאיגות - הממשלה החדשה ביפן שנבחרה רק לאחרונה אינה מודאגת מהמגמה וטוענת כי "מדובר על הזדמנות שמשקפת את חוזקה של הכלכלה היפנית".

בניו יורק צפוי להיפתח בהמשך היום שבוע מסחר חדש ולהעיד על מגמת המסחר המסתמנת לשבוע זה, על רקע נתוני מאקרו נוספים שצפויים להתפרסם בימים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully