וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופר הסת"ם החזיר ספר תורה שגנב לקראת החג

רמי שני

27.9.2009 / 14:03

ריב בין סופרי סת"ם הסתיים רגע לפני יום הכיפורים, לאחר שאחד מהסופרים גנב מהקולגה שלו ספר תורה בשל חוב כספי מהעבר. הספר הוחזר, החוב שולם והשניים סלחו אחד לשני

ריב בין סופרי סת"מ (ספרים, תפילין, מזוזות), הסתיים זמן קצר לפני כניסת יום הכיפורים, כאשר אחד מהם נעצר עם ספר תורה גנוב ששימש ככופר להשבת חוב כספי. אצל אחד משני הסופרים, המתגורר במושב בני עייש שבחבל לכיש, ביקר ביום חמישי שעבר אדם, שהתעניין ברכישת ספר תורה חדש. האיש בחן דוגמאות שונות וספרים שהיו אצל הסופר. בשלב מסוים, הסופר השאיר אותו לבד וניגש לשירותים. האורח לא התמהמה. הוא לקח ספר תורה שהיה על השולחן של הסופר ונמלט מהבית.

כשהסופר יצא מהשירותים, חשכו עיניו, למראה חסרון הספר. יצוין, שכתיבת ספר שכזה, אורכת חודשים רבים ולעיתים אף יותר מכך. הסופר הודיע על הגניבה למשטרת קריית מלאכי. צוות סיור ניסה להתחקות אחר עקבותיו של הגנב, לגביו הועלה חשד שהוא תושב נתניה. הודעה על כך נמסרה לסופר מבני עייש. הסופר חשב מעט וסיפר לחוקרים, שבנתניה מתגורר אדם שעמו יש לו סכסוך על רקע חוב כספי: "זהו האדם היחיד מנתניה, שאני מכיר שמסוגל לעשות לי דבר כזה", סיפר האיש.

אנשי המשטרה התקשרו אל הסופר מנתניה, שאת פרטיו קיבלו מיריבו מבני עייש. הם הצליחו לפתות אותו להביא את הספר לאזור הדרום, כדי לרכוש אותו ממנו. האיש הגיע למקום המפגש ושם נעצר. במשטרה אמרו, שמאחר שהוא ידע ככל הנראה שמדובר בספר גנוב, הוא היה מוכן להיפטר ממנו במהירות. הסופר הנתנייתי הובא לחקירה ובמקביל, נשלחו שוטרים עם הספר הגנוב להשיבו לסופר מבני עייש. האיש לא היה בבית.

אישתו סיפרה לשוטרים, שהוא יצא לנתניה, כדי לשלם את החוב שיש לו לאותו סופר ובכך לנקות את עצמו לקראת יום הכיפורים.
הסופר החשוד בייזום הגניבה נחקר. הוא סיפר, שמדובר אכן בסכסוך על רקע כספי ביניהם ובשל העובדה שהחוב שולם והספר הוחזר, גם הוא חש שהוא ניקה את עצמו לקראת יום הכיפורים. במשטרה בוחנים כעת באילו צעדים לנהוג כלפי החשוד בגניבה וכלפי הסופר מבני עייש. ההערכה היא, שלאור הדרך בה הסתיימה הפרשה, לא ינקטו נגדם צעדים, אולם הדבר יוכרע בימים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully