וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: יש לפתוח באינתיפאדה חדשה

איילה חננאל ואופק עיני

27.9.2009 / 13:44

על רקע העימותים האלימים בהר הבית בהם נפצעו 12 שוטרים ו-17 פלסטינים קורא בכיר בארגון חמאס כי "על הפלסטינים וערביי ישראל לפתוח באינתיפאדה חדשה נגד הכיבוש הציוני". המשטרה נערכת בכוחות מתוגברים ברחבי הארץ

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: עידן גוראל)

בחמאס קוראים לפתוח באינתיפאדה חדשה על רקע העימותים האלימים שארעו היום בהר הבית שבירושלים בהם נפצעו 12 שוטרים ו-17 פלסטינים.

בכיר בארגון, מוחמד אבו עסכר, קרא להמוני העם הפלסטיני "בכל רחבי הגדה המערבית, רצועת עזה וכן לערביי ישראל לפתוח באינתיפאדה חדשה כנגד הכיבוש הציוני והתנחלויותיו בתגובה להתקפות של המתנחלים שפרצו לרחבת מסגד אל-אקצא הקדוש היום בבוקר".

אבו עסכר הודיע גם כי חמאס ייצא היום לאחר תפילת הערב ב"עצרות זעם" בכל האזורים ברצועת עזה לאות הזדהות עם מה שאירע בירושלים. אבו עסכר הוסיף כי "אנו קוראים לאומות הערביות והאיסלמיות לפעול למען ההגנה על המסגד ולהתעורר מתרדמתם לפני שימצאו את מסגד אל-אקצא הרוס".
אבו עסכר פנה לערביי ירושלים ואמר כי "אנו מוקירים אתכם על כך שעמדתם מול הניסיונות לפרוץ למסגד בחזות חשופים והעברתם מסר לעולם כולו שאנחנו נעמוד כחומה אל מול כל התקפה כנגד מסגד אל-אקצא הקדוש".

במהומות נפצעו 12 שוטרים ו-17 פלסטינים באורח קל במהלך עימותים במתחם הר הבית בירושלים. שני שוטרים ושני מתפללים פלסטיניים נפצעו במתחם הר הבית, ואילו השאר נפצעו כתוצאה מיידוי אבנים בסמטאות העיר העתיקה.

העימותים במתחם הר הבית החלו לאחר לאחר שעשרות מוסלמים יידו אבנים וקראו קריאות מחאה לעבר קבוצת יהודים שעלתה אל ההר. כוחות המשטרה פיזרו את המתפרעים ברימוני הלם ועצרו שניים מהם. המתחם נסגר לכניסת יהודים, והסדר במקום נשמר כעת.

במקביל, פלסטינים יידו אבנים לעבר שוטרים בסמטאות העיר העתיקה. בעימותים שהתפתחו במקום נפצעו 15 פלסטינים ועשרה שוטרים. הפצועים הפלסטינים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים מוקאסד במזרח ירושלים. שמונה מ-12 השוטרים שבסך הכל נפצעו היום פונו לבתי החולים שערי צדק והדסה עין כרם. ארבעת הנוספים טופלו במקום על ידי מד"א.

בתוך כך, המשטרה תתגבר במהלך יום הכיפורים את כוחותיה ותציב גם שוטרי משמר הגבול בעיקר בערים עכו, נצרת עילית וכרמיאל, כך נמסר הבוקר בתום הערכת מצב שערך מפקד המחוז הצפוני ניצב שמעון קורן עם מפקדי המרחבים. מהמחוז נמסר כי כל ניסיון להפר את הסדר או אירוע של אלימות ייתקלו במענה תקיף ומיידי ובכלל זה כל אירוע של יידוי אבנים כולל באזור ואדי ערה. באחרונה קיימו במחוז הצפוני מפגשים עם המנהיגות היהודית והערבית במאמצים למנוע הפרות סדר.

חמאס: "רק ג'יהאד יעזור"

השייח' חאמד אל-ביתאווי, בכיר חמאס בגדה המערבית ואחד מצירי הארגון במועצה המחוקקת הפלסטינית, הגיב היום (ראשון) בחריפות להתנגשויות בין המשטרה והמתפללים המוסלמים באזור העיר העתיקה ובהר הבית. אל-ביתאווי הבהיר כי "שחרור מסגד אל-אקצא מדריסת הכיבוש הציוני לא ניתן אלא באמצעות הג'יהאד וההתנגדות".

אל-ביתאווי, שהיה בעבר נושא הדרשות במסגד, הוסיף כי "מסגד אל-אקצא נמצא כעת בסכנה", וקרא למוסלמים לצאת להגנתו ולהציל אותו. אל-ביתאווי הוסיף כי "התקפות משטרת הכיבוש היום על המתפללים ופריצתם למסגד אל-אקצא הקדוש, והפציעות שביניהן פציעות קשות, אינן הראשונות מסוגן והן גם לא יהיו האחרונות. מאז תחילת הכיבוש לא נפסקים הפשעים שהוא מבצע, הכוללים מעשי טבח, חפירות מתחת למסגד ובניית גדר ההפרדה".

אל-ביתאווי תקף את ממשל אבו מאזן ואמר כי "מדיניות התיאום שבה נוקטת הרשות הפלסטינית בהנהגת אבו מאזן עם הכיבוש הציוני בהתמודדותם המשותפת עם ההתנגדות הפלסטינית, נתנה אור ירוק לצבא הכיבוש לפרוץ לרחבת המסגד ולתקוף את המתפללים בירושלים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully