וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

20 אלף ישראלים יטוסו לחו"ל ביום כיפור

עירית רוזנבלום וזוהר בלומנקרנץ

27.9.2009 / 7:51

רגע לפני היום היחיד בשנה בו התעופה האזרחית בישראל מופסקת לחלוטין - יצאו היום בשרשרת אווירית רבים להעביר את החג בחו"ל. גם בכפרי הנופש בארץ נרשם ביקוש ער

משנה לשנה עולה מספר הישראלים שיוצא לנופש ביום הכיפורים בחו"ל וגם בארץ: בחברת התיירות דיזנהאוז מעריכים כי כ-20 אלף ישראלים יבחרו לבלות את יום הכיפורים בחו"ל, בעיקר ביעדי הנופש באגן הים התיכון כמו טורקיה, קפריסין ויוון, ובערים אירופאיות כמו ברצלונה, לונדון, אמסטרדם, רומא ופאריס.

גם לפי נתוני חברת וואלה! טורס, חלה עלייה חדה בביקוש לטיסות מסוף השבוע האחרון ועד מוצאי כיפור, ב-28 לספטמבר. "אנו רואים עלייה של כ-15% בביקושים ביחס ליציאות בתאריכים בהם חל יום הכיפורים בשנה שעברה (אמצע השבוע)", נמסר מהחברה.

לדברי מנכ"ל וואלה! טורס, אריאל אטיאס, קהל הנופשים מתאפיין בעיקר במשפחות ובנופשים בגילאים צעירים. עוד הוא מציין כי "לעלייה בביקוש ליציאות לחו"ל בקרבת יום כיפור יש כנראה קשר גם לעובדה כי מחירי הנופשונים בחו"ל באותם תאריכים זולים בכ-25% בממוצע ממחירם של נופשונים בסוף שבוע של החגים - ראש השנה או סוכות".

גם בחברת אשת טורס זיהו מגמה דומה. לדברי מנהלת השיווק של אשת טורס, גלית זכאי, נשארו עוד מקומות ביעדים קרובים כמו רודוס וורנה, ואפשר למצוא מבצעים של הרגע האחרון.

לפי נתוני רשות שדות התעופה (רש"ת), היום בערב צפויים לעבור בנתב"ג כ-26 אלף נוסעים ב-170 טיסות - 87 טיסות יוצאות ו-83 טיסות נכנסות. התנועה האווירית האזרחית בישראל, תיפסק בשעה 1:00 אחר הצהריים. יום הכיפורים הוא היחיד בשנה, שבו מפסיקה כליל התעבורה האווירית לישראל וממנה והפנים ארצית. ההמראה האחרונה מנתב"ג תהיה של חברת אוסטריאן איירליינס, שתצא היום בשעה 12:50 לווינה.

מחר מוצאי יום הכיפורים יפתח מחדש נתב"ג לנחיתת טיסות בינלאומיות בשעה 21:30 ולהמראות החל משעה 22:30. התנועה בנמל התעופה אילת ובשדות התעופה הפנים ארציים, תתחדש עם צאת החג בשעה 21:00.

מסופי הגבול היבשתיים - מסופי הנוסעים נהר הירדן, יצחק רבין וטאבה, יפעלו היום עד השעה 12.00 בצהריים. מסוף הנוסעים אלנבי, יפעל עד השעה 11.00 בבוקר.

במסוף טאבה תתחדש הפעילות במוצאי יום הכיפורים ב-21:00.

מעבירים את הצום ליד הבריכה במלון

גם בישראל נמשכת מגמת השנים האחרונות, לפיה יותר ויותר ישראלים דתיים, מסורתיים וחילוניים, בוחרים לעשות את יום הכיפורים בבתי המלון ובחדרי האירוח. התפוסה בכפרי הנופש בגליל ובגולן שבהם הוחלט לקבל אורחים ביום כיפור עומדת על כ-60% בממוצע. רוב חדרי האירוח והמלונות בגליל יהיו פתוחים ביום כיפור ומדווחים על ביקוש גבוה והמשך קבלת הזמנות ליום כיפור.

בחדרי האירוח ובכפרי הנופש בקיבוצים, יגישו ארוחה מפסקת ולאחריה, ארוחה נוספת במוצאי יום הכיפורים. לא יוגשו ארוחות במהלך יום הכיפורים וישנו איסור על הדלקת אש. יו"ר פורום התיירות בגליל ומנכ"ל כפר הנופש גונן, מאיר (כושי) לוי, אומר שסוף השבוע הצמוד ליום כיפור הביא רבים לצאת לחופשה. "מה שנתפס בשנים האחרונות כיום שבתון כללי, הופך לעוד הזדמנות לבלות מחוץ לבית גם לציבור שצם". לדבריו, הרב צוקרמן יגיע יחד עם תלמידיו מישיבת מרכז הרב בירושלים, לתפילות שיערכו בבית הכנסת בקיבוץ, ביחד עם חברי הקיבוץ ואורחי כפר הנופש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully