וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן עומדת לפרסם תגובה רשמית ראשונה על חידוש השיחות בין ישראל לסוריה

29.12.1999 / 9:45

בשאר אל אסד יבקר באיראן .היחסים בין דמשק וטהרן נפגעו עקב המו"מ עם ישראל

משרד החוץ האיראני יפרסם בימים הקרובים הודעה רשמית, שבה תוצג עמדת איראן בנוגע לחידוש שיחות השלום בין סוריה וישראל - כך מדווח היום היומון הערבי הנפוץ "אל חייאת".
עד כה איראן לא הגיבה רשמית על חידוש שיחות השלום בין סוריה וישראל. עם זאת, בימים האחרונים ניכרת מתיחות מסויימת בין סוריה ואיראן - בעיקר על רקע הצהרות שהשמיע סגן שר החוץ האיראני מוחמד סאדר, שבהן אמר כי "איראן לא עודכנה על ההתפתחויות בוושינגטון בין סוריה לישראל". מקורות איראניים בטהרן רואים בהצהרה זו מתיחת ביקורת והטחת גינוי איראנית על בעלת בריתה האסטרטגית, סוריה. שגריר סוריה באיראן אחמד אל חסאן דחה בתוקף את השמועות על התקררות היחסים בין דמשק וטהרן.
לפי העיתון "אל חייאת", ההודעה אמורה להתפרסם לקראת "יום ירושלים העולמי" שיחול ביום ו'. יום זה נקבע על ידי מנהיג איראן לשעבר חומייני ב-79'.
בתוך כך הודיע אתמול סאדר רשמית כי בנו של נשיא סוריה, בשאר אל אסד, צפוי לבקר בטהרן בימים הקרובים. לדבריו, גם משלחת סורית צפויה להגיע לטהרן - אך הוא לא נקב במועד מדוייק. השגריר חסאן אישר כי "יתכן כי משלחת סורית תגיע לטהרן לאחר שיתבררו תוצאות סבב השיחות", אך סירב למסור פרטים על הרכב המשלחת ומועד הגעתה. הוא גם אישר, בצעד יוצא דופן מבכיר סורי, כי בשאר אכן יבקר בטהרן בימים הקרובים.
חסאן התייחס לסבב השיחות השני שצפוי להתחיל בשבוע הבא: "הסבב הראשון היה סבב מכין. הסבב השני הוא שיעיד על מידת רצינותו או חוסר רצינותו של הצד הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully