וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קסדה בראש טוב, גם ביום כיפור

נעמה טלמור

27.9.2009 / 3:44

אף שקסדה מפחיתה כ – 90% מפגיעות ראש, רק מחצית מהילדים חובשים קסדה בכל נסיעה על אופניים. לקראת יום כיפור מנסים בארגון "בטרם" לשנות את המצב

מדי שנה נפגעים ילדים רבים בתאונות בעת רכיבה על אופניים, קורקינטים, סקייטבורדים וגלגיליות. מניתוח נתוני פגיעות ילדים מתאונות אופניים שערך ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים, נמצא כי פגיעות ראש מהוות את הפגיעה השכיחה ביותר לתמותה או פגיעה קריטית. ביום כיפור החולף נזקקו לטיפול רפואי 176 ילדים שנפגעו ברכיבה על אופניים, החלקה על גלגיליות, רולרבליידס וקורקינטים. "קסדה היא האמצעי היעיל ביותר למניעת פגיעות ראש ומוח. במחקרים שונים נמצא כי קסדה מפחיתה כ – 90% מפגיעות ראש ומוח", אמרו בארגון בטרם בתגובה לנתונים.

מסקר שקיים הארגון בקרב מדגם מייצג של 501 הורים לילדים עד גיל 15 בנושא חבישת קסדה עולה, כי 46% מההורים ציינו שהילד חובש קסדה בכל רכיבה, 25% ציינו כי הילד חובש קסדה בחלק מהרכיבות ו – 28% ציינו כי הילד לא חובש קסדה או שאין לו קסדה כלל. עוד עולה מהסקר, כי ככל שהשכלת ההורים גבוהה יותר שיעור הילדים החובשים קסדה בכל רכיבה גבוה יותר. בקרב בעלי השכלה אקדמאית שיעור זה עומד על 51%.

אופני טנדם. ShutterStock
"קסדה היא האמצעי היעיל ביותר למניעת פגיעות ראש ומוח"/ShutterStock

בארגון "בטרם" לא הסתפקו בסקר. לקראת יום כיפור פרסמו בארגון הנחיות להורים כיצד לבחור קסדה המתאימה לילדים וכיצד להפוך את הנסיעה על האופניים לבטוחה יותר.

כיצד בוחרים קסדה?

בוחרים קסדה בעלת תו תקן. מומלץ לקחת איתכם את הילד בעת רכישת הקסדה, כך תוכלו להתאים את גודל הקסדה לראשו; קסדה מותאמת לראש הילד צריכה למלא מספר תנאים:

צמודה - לראשו של הילד, כך שלא תהיה אפשרות לתזוזה לצדדים ומאחור לפנים,

יציבה - על ראשו של הילד, באמצעות רצועות הסנטר. במידה והרצועות רופפות, יש להדקן בצורה שתייצב את הקסדה, כך שבעת תאונה לא תעוף מראש הילד,

מונחת באופן ישר על ראשו של הילד -ללא אפשרות להחליק לשום כיוון.

כיצד רוכבים בבטחה?

יש להתאים את האופניים לגובהו של הילד כך שרגליו יגעו ברצפה, כשהוא עומד; יש לחבוש קסדה, מגני בירכיים ומגני מרפקים בכל רכיבה על אופניים, סקטבורד, רולר-בליידס וקורקינט. יש לוודא כי הגלגלים מלאים ולא מורכבים ממוטות שפיציים, על מנת שרגל הילד לא תוכל לעבור דרכם ולהיתפס בהם.

כמו כן, מומלץ להימנע משרוכים פרומים או חלקי בגד שעלולים להיתפס גם הם בגלגלים. באופני צעצוע לילדים כגון תלת אופניים, קטנועים, מכוניות ואופניים קטנים יש לוודא כי הם יציבים וחזקים ושאין להם פינות חדות שיכולות לפצוע. נסיעה נעימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully