וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרך כל בשר (ידוע ש?ם)

27.9.2009 / 0:25

אם הנפש שלכם צריכה כמה רגעים כדי לעשות חשבון עם עצמה, אם קברים ומצבות מרגיעים אותה, בית הקברות טרומפלדור מחכה לכם על השביל הלבן של תל אביב

ראשי המדינה ומנהיגיה, מייסדי תל אביב ונבחריה, משוררים, ציירים וסתם אזרחים – עוד לפני שקמה תל אביב, תחנתם האחרונה של כולם היתה אחת: בית הקברות שברחוב טרומפלדור. כאן ניתן למצוא את מצבותיהם של ארלוזורוב ושל נורדאו, של ראש הממשלה השני שרת ושל ראש העיר הראשון דיזנגוף, של אחד העם ושל ביאליק, של טשרניחובסקי ושל נחום גוטמן – כולם נחים את מנוחתם עדן בבית העלמין הקטן שנבנה הרחק מחומות יפו וכעת שוכן במרכזה של אחותה הצעירה, תל אביב.

בית הקברות הוקם בשנת 1902 בעקבות מגיפת חולירע שפרצה ביפו באותה שנה. מאז, ועד 1932, הוא שימש כבית הקברות היהודי היחיד בתל אביב וביפו. בנוסף למצבותיהם של אנשי השם למיניהם, ניתן למצוא בו גם שני קברי אחים של חללי הערים השכנות במאורעות תרפ"א (1921) ותרפ"ט (1929). כמו כן, ישנן במקום מצבות רבות בעלות עיצוב מיוחד, חלקן עמוסות בסמלים הלקוחים מהקבלה ומהמיסטיקה היהודית. כיום, בשל הצפיפות, ניתן להיקבר בבית הקברות רק לאחר רכישת חלקת קבר. עלות חלקה: מאה אלף שקלים.

בית הקברות טרומפלדור נמצא על השביל הלבן של תל אביב. קליק למטה למידע נוסף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully