וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לארה"ב: "לפעול כעת נגד אירן"

26.9.2009 / 22:44

על רקע חשיפת המתקן הגרעיני החשאי של אירן, ראש הממשלה העביר לבכירים אמריקאים מסר ברור: "יש לפעול נגד אירן עכשיו". ארה"ב תציב לאירן אולטימטום לפיו תוך 3 חודשים יחל הפיקוח על מתקני הגרעין שלה

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח במהלך סוף השבוע עם סנטורים וחברי קונגרס אמריקאיים בכירים ולחץ עליהם לפעול לפתרון סוגיית הגרעין האירנית במהירות האפשרית. בשיחותיו עם הבכירים, וביניהם מנהיגת הרוב הדמוקרטי בסנאט, ננסי פלוסי ומנהיג הרפובליקנים מיטש מקונל, חזר נתניהו על אמירותיו שחשוב לפעול בעניין אירן. "אם לא עכשיו, אימתי?", הוא חזר ואמר בשיחותיו.

"חשיפת מתקן הגרעין האירני אינה מהווה כל הפתעה", כך אמר הערב (שבת) יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ צחי הנגבי (קדימה). "ישראל מדגישה מזה שנים כי אין כל בסיס לטענות אירן באשר לייעודה האזרחי כביכול של תוכניתה הגרעינית. הדבר היחיד המפתיע הוא ההפתעה שמגלות מדינות המערב לנוכח הגילוי. מבחנן של ארצות הברית ואירופה כעת הוא באימוץ סנקציות דרמטיות במקום הצהרות נמלצות", הוסיף הנגבי.

בתוך כך, גורמים רשמיים אמריקאים הודיעו הערב כי ממשלת ארה"ב תציב השבוע אולטימטום לאירן לפיו בתוך שלושה חודשים יהיה עליה לפתוח את כל מתקני הגרעין שלה לפיקוח בינלאומי. במסגרת הפיקוח, תתבקש אירן להעביר לידי הפקחים רישומים ומחשבים ולענות לשאלותיהם בנוגע לתכנית הגרעין שלה.

מוקדם יותר הערב, נודע כי אירן תאפשר לפקחי הוועדה הבינלאומית לאנרגיה אטומית לסייר במתקן העשרת האורניום שנחשף אתמול, כך מסר סגן נשיא אירן, עלי אכבר סאלחי. הוא לא פירט באיזה מועד יגיעו פקחי הוועדה לסייר במתקן, אך אמר כי יש לתאם זאת בכפוף לחוקי האמנה לאי הפצת נשק אטומי.

מתקן העשרת האורניום השני של אירן, שנחשף השבוע, יהפוך בקרוב למבצעי. "המתקן החדש יפעל בקרוב, בעזרת האל, ויעוור את עיני אויבינו", אמר עוזר לאייתולה חמינאי, מוחמד מוחמדי גולפיג'אני, העומד בראש לשכתו של חמינאי. לדבריו, אירן נמצאת כעת "בפסגת הכוח".

בעקבות החשיפה, אמר היום נשיא ארצות הברית ברק אובמה, כי מתקן העשרת הגרעין האירני היא "אתגר רציני, הממשיך דפוס מטריד של התחמקות אירנית. שיחות הגרעין הבינלאומיות עם אירן מקבלות כעת משנה דחיפות", הוא הוסיף בראיון הרדיו השבועי שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully