וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עפרה שטראוס - במקום ה-12 במנהלות המובילות

סוכנויות הידיעות

26.9.2009 / 21:37

אשת העסקים נבחרה לאחת המנהלות המשפיעות בעולם העסקים בדירוג שערך העיתון הבריטי "פייננשל טיימס". את הדירוג הובילה אינדרה נואי, מנכ"לית ויו"ר פפסיקו

עפרה שטראוס נבחרה לאחת המנהלות המשפיעות בעולם העסקים בדירוג שערך העיתון הבריטי "פייננשל טיימס". בדירוג, המתבצע לראשונה על ידי העיתון, דורגה שטראוס, העומדת בראש קבוצת שטראוס, במקום ה-12, לפני מנכ"ליות כמו סינתיה קרול, העומדת בראש אחת מחברות הכרייה הגדולות בעולם – אנגלו אמריקן. "פייננשל טיימס" התייחס להתרחבותה של שטראוס אל מחוץ לישראל וכניסתה לתחומים חדשים כמו סלטים מוכנים וחטיפים מלוחים כאל אחד מגורמי הצלחתה בשנים האחרונות.

את הדירוג הובילה אינדרה נואי, מנכ"לית ויו"ר פפסיקו, הודות למהפך שהובילה בחברה. במקום השני נמצאת אנדריאה ג'ונג, מנכ"לית ענקית הקוסמטיקה אבון. מנכ"לית חברת החשמל הצרפתית ארווה, אן לאברג'ון, דורגה במקום השלישי. את החמישיה הפותחת סגרו איירין רוזנפלד, מנכ"לית יצרנית המזון האמריקאית קראפט, וגילר סבנצ'י, מנכ"לית סבנצ'י גרופ הטורקית.

הדירוג התבצע באמצעות בחירת 50 הנשים הידועות והבולטות בעולם העסקים, לדברי מחברי הדו"ח. בחירה זו הוצלבה עם ביצועי החברות בראשן עומדות המנהלות הבכירות, גודלן (מבחינת הכנסות, מספר עובדים, מספר מדינות פעילות), כמו גם ותק המנהלות.

מחברי הדו"ח התייחסו למיעוט הנשים בעמדות בכירות. לפי הדו"ח, רק 3% מהעומדים בראש חברות בדירוג פורצ'ן 500, דירוג החברות הגדולות בארה"ב, הן נשים. רק 10% ממושבי הדירקטוריונים באירופה מאוכלסים על ידי נשים. עוד התייחס הדו"ח למחקרים המראים כי שילוב נשים בהנהלת החברה משפרת את ביצועי החברות. לפי מחקרים של חברות קטליסט ומקינזי, נמצא קשר ישיר בין מספר הנשים בהנהלת החברה לרווחיות החברה. כאשר יש 30% נשים או יותר בהנהלת החברה, חברות נוטות לרשום ביצועים טובים משמעותית משל חברות בהן יש מיעוט נשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully