וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצלו חייה של אישה הרה עם שפעת החזירים

רמי שני

26.9.2009 / 19:17

אישה הרה בשבוע ה-37 להיריונה אושפזה בביה"ח סורוקה כשהיא סובלת משפעת החזירים. לאחר שמצבה הידרדר, ביצעו הרופאים ניתוח קיסרי להוצאת התינוק. מצב האם והתינוק טוב

חייה של אישה הרה בת 43 שסבלה משפעת החזירים ניצלו היום (שבת) בבית החולים סורוקה בבאר שבע. האישה עברה בהצלחה ניתוח קיסרי להוצאת הוולד לאחר שמצבה הידרדר ובעזרת מתן טיפול אנטיביוטי משולב בתרופת "תמיפלו", מצבה התייצב.

האישה הגיעה לבית החולים במצב קשה. היא סבלה מחום גבוה ומקוצר נשימה. "קיבלנו אותה ביום חמישי, עם סימנים של דלקת ריאות. היה לה שיעול חזק ועלה חשד שהיא סובלת משפעת החזירים", סיפר פרופ' ארנון וויז'ניצר, מנהל מחלקת נשים ויולדות בבית החולים סורוקה. "תוצאות הבדיקות הצביעו על קריסת מערכות, בהן הכליות, תפקודי הקרישה וכדומה והתברר שאכן הייתה לה דלקת ריאות חריפה".

מבדיקת האישה התברר, שהייתה בשבוע ה-37 להריונה. בהתייעצות רפואית, הוחלט להתחיל מיד בטיפול משולב של אנטיביוטיקה רחבת טווח שכללה שני סוגים של חומרים וכן תרופת 'תמיפלו'. במקביל, הוחלט לבצע ניתוח קיסרי את ההיריון.

"היא הייתה בהחלט בסכנת חיים וההחלטה לבצע את הטיפול ואת הניתוח הקיסרי, התבררו כמצילי חיים במקרה הזה", סיפר פרופסור וויז'ניצר. האישה הוכנסה לחדר הניתוח ומגופה הוצא בן זכר בריא לחלוטין. בתום הניתוח, היא הועברה לחדר התאוששות, כשהיא ממשיכה לקבל את הטיפול התרופתי. "ראינו שחל מפנה חיובי מאוד במצבה", סיפר פרופ' וויז'ניצר. "בתוך כמה שעות, היא התאוששה, שבה להכרתה וגופה שב לתפקד". האישה נמצאת עדיין באשפוז בבית החולים, בכדי לייצב את מצבה ולאפשר לרופאים לבצע מעקב אחר התאוששותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully