וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטינים: צה"ל ירה לעבר הלוויות החמושים

יהושע בריינר ואופק עיני

26.9.2009 / 17:52

הפלסטינים טוענים כי כוח צה"ל ירה לעבר המשתתפים בהלווית החמושים שנהרגו אתמול כשניסו לשגר רקטות לעבר ישראל. צה"ל: "צעירים התקרבו לגדר המערכת, ירינו באוויר"

דובר צה"ל

(באדיבות דובר צה"ל)

17 אזרחים פלסטינים נפצעו מירי צה"ל בעת שהשתתפו בהלוויתם של פעילי הג'יהאד האיסלמי שחוסלו אתמול ברצועת עזה, כך טוענים הערב (שבת) מקורות פלסטיניים ברצועה. על פי הדיווח, האזרחים נפצעו כשליוו למנוחה אחרונה שניים משלושת ההרוגים, לאחר שנורה לעברם ירי מנשק קל מכיוון מוצבי צה"ל על גבול הרצועה.

על פי הדיווח, מהירי נפצעו 17 אזרחים בדרגות פציעה שונות, וכי 12 מתוכם פונו במצב קל-בינוני לבית החולים "שיפא" בעזה, ממנו יצאה ההלוויה. עוד מדווחים ברצועה, כי המונים השתתפו בהלוויתם של ההרוגים, שהתקיימה היום בצהריים, במהלך מסע ההלוויה שהתקיים ברחובות עזה. משתתפי ההפגנה ירו לאוויר ודרשו מהארגונים הפלסטיניים ובעיקר מהג'יהאד האיסלמי, להגיב בחריפות על "הפשע הישראלי".

בצה"ל מכחישים שירו לעבר הלווית החמושים. עם זאת, הצבא מציין אירוע חריג אחד במהלך ההלוויה, כשמספר צעירים פלסטינים התקרבו לעבר גדר המערכת בצפון הרצועה. החיילים במקום ביצעו ירי הרתעתי באוויר, ולא זיהו פגיעה בקרב הפלסטינים.

החמושים הפלסטינים נהרגו אמש, מפגיעת טיל צה"ל ברכב בצפון רצועת עזה. מועאוויה חסנין, האחראי על שירותי ההצלה בעזה, סיפר כי שלושה פעילים מ"פלוגות אל-קודס", הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי נהרגו בתקיפה. בין ההרוגים גם כאמל דחדוח, בנו של חאלד דחדוח שהיה מפקד הזרוע הצבאית של הג'יהאד עד לחיסולו. הפלסטינים דיווחו כי דחדוח נהרג עם שני פעילים נוספים, מחמוד אל-בנא ומוחמד מרשוד, בעת שנסעו במכונית מסוג פולקסווגן בשכונת תופאח בעזה.

בישראל אמרו כי בכלי הרכב נסעו שלושה חמושים אחריהם מתנהל מצוד זה זמן מה. השלושה נצפו מעורבים בירי לעבר ישראל בשבוע החולף, וברכב בו נסעו נישאה כמות גדולה של רקטות שנועדו לשיגור לעבר ישראל. בדובר צה"ל טענו כי השלושה ביצעו ירי לעבר ישראל בערב ראש השנה בשבוע שעבר. בצה"ל הוסיפו כי פיצוצי משנה שנצפו לאחר פגיעת הטיל מעידים על העובדה שהיה עמוס בחומרי נפץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully