וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: "המתקן הגרעיני שנחשף יופעל בקרוב"

26.9.2009 / 13:00

ימים לאחר שנחשף באו"ם, מתקן ההעשרה הסודי של אירן ממשיך להעסיק את הקהילה הבינלאומית. עוזר בכיר של המנהיג העליון במדינה הצהיר: "המתקן יופעל בקרוב ויעוור את אוייבנו"

מתקן העשרת האורניום השני של אירן, שנחשף השבוע, יהפך בקרוב למבצעי. כך אמר היום (שבת) עוזר למנהיג העליון במדינה, אייתוללה חמינאי על פי דיווחים בסוכנות ידיעות פרסית . "המתקן החדש יפעל בקרוב, בעזרת האל, ויעוור את עיני אויבינו", אמר העוזר, מוחמד מוחמדי גולפיג'אני, העומד בראש לשכת חמינאי. לדבריו, אירן נמצאת כעת "בפסגת הכוח".

בעקבות חשיפת המתקן, אמר היום נשיא ארצות הברית ברק אובמה, כי חשיפת מתקן העשרת הגרעין האירני היא "אתגר רציני, הממשיך דפוס מטריד של התחמקות אירנית. שיחות הגרעין הבינלאומיות עם אירן מקבלות כעת משנה דחיפות", הוא הוסיף בראיון הרדיו השבועי שלו.

לדברי אובמה, אם אירן לא תשתף פעולה יש להחריף את הסנקציות עליה. "הצעתי לדיאלוג רציני עדיין עומדת, אבל אירן חייבת לשתף פעולה עם העולם ולהראות שתכנית הגרעין שלה מיודעת למטרות שלום. אירן חייבת לחשוף את פרטי תכניתה הגרעינית ולהעמיד אותה לפיקוח, או להתמודד עם "סנקציות נושכות".

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד התייחס למתקן אף הוא, ואמר כי המתקן חוקי ופתוח לביקורת על ידי הסוכנות הבין לאומית לאנרגיה אטומית של האו"ם. לדבריו, המתקן יופעל תוך 18 חודשים. הוא אף הוסיף כי המערב יצטער על שהאשים את אירן בהסתרתו.

בהתייחסו לאיום הגרעין האירני, אמר הלילה שר ההגנה האמריקאי רוברט גייטס, כי גם תקיפה באירן לא תמנע ממנה להשיג נשק גרעיני. לדבריו, "תקיפה כזאת רק תעכב את תכנית הגרעין שלה". בראיון לרשת CNN אמר גייטס כי "על פי ההערכות המודיעין אין אופציה צבאית ממשית שיכולה לגרום לתוצאות יותר טובות מעיכוב של כשלוש שנים בתכנית הגרעין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully