וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיגי ה-G20 הסכימו על הגבלת שכר הבנקאים

רויטרס

25.9.2009 / 22:45

בטיוטת הצהרת הסיום לפסגת המנהיגים בפיטסבורג, מנהיגי 20 הכלכלות הגדולות בעולם הסכימו לפעול להידוק הרגולציה על מגזר הפיננסים

הצעדים הדרמטיים בהן נקטו ממשלות העולם בשנה האחרונה כדי לבלום את המשבר הפיננסי החמור ביותר מזה 70 שנה עבדו והצליחו לייצב את השווקים הפיננסיים – כך אמרו מנהיגי מדינות ה-G20 בטיוטה של הצהרת הסיום לפסגת המנהיגים בפיטסבורג, שהגיעה לידי רויטרס. הטיוטה תפורסם מאוחר יותר היום, עם סיום הפסגה השלישית בשנה האחרונה של מנהיגי ה-G20.

"התגובה העוצמתית שלנו סייעה לבלום את ההידרדרות החדה והמסוכנת בפעילות הכלכלית העולמית ולייצב את השווקים הפיננסיים", נכתב בטיוטת ההצהרה. על הדיונים הכלכליים בפסגה העיב הסכסוך בין איראן למדינות המערב, לאחר שנשיא ארה"ב ברק אובמה, נשיא צרפת ניקולא סרקוזי וראש ממשלת בריטניה טוני בלייר, האשימו את איראן בהעשרת אורניום במתקן סודי.

התפוקה התעשייתית, ציינו מנהיגי ה-G20, עולה כעת בכמעט כל אחת מ-20 הכלכלות הגדולות בעולם, המסחר החל להתאושש וחברות הפיננסים מצליחות לגייס הון בכוחות עצמן. עם זאת, מזהירים המנהיגים, "אסור שתחושת הנורמליות תוביל לשאננות".

במהלך הפסגה הסכימו מנהיגי ה-G20 לפעול להגבלת שכר הבנקאים, להידוק הרגולציה על נטילת סיכונים במגזר הפיננסים ולשינוי הפיקוח על המערכת הפיננסית שהוביל לפריצת המשבר הנוכחי. כמו כן, הכריזו המנהיגים כי פגישות ה-G20 יחליפו את מקומן של פגישות ה-G8 כפורום המרכזי לתיאום החלטות כלכליות בינלאומיות, מקץ שלושה עשורים בהן היו פגישות ה-G7וה-G8 הפורום הכלכלי המרכזי.

"המערכת הישנה של שיתוף הפעולה הכלכלי הבינלאומי הסתיימה. המערכת החדשה התחילה", אמר ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, שהכריז כי מדינות ה-G20, הכוללות גם כלכלות מתעוררות כמו סין, ברזיל והודו, "יהפוך לארגון הכלכלי המרכזי לטיפול בניהול הכלכלה העולמית".

לדברי בכירים, נשיא ארה"ב ברק אובמה ועמיתיו ב-G20 ניסחו תוכנית שתאלץ את הבנקים לתאם בין גובה הבונוסים של בכיריהם לביצועיהם בטווח הארוך, לאפשר החזרת בונוסים גם לאחר שהוענקו ולגייס יותר הון כדי להגן על מאזניהם. כמו כן, הסכימו מנהיגי ה-G20 להמשיך במדיניות התמריצים הכלכליים עד שההתאוששות הכלכלית תתבסס.

"צמיחתה של הכלכלה העולמית והצלחת המאמץ המשולב שלנו להגיב למשבר הנוכחי הגדילו את הצורך בהגברת שיתוף פעולה ברמה הבינלאומית", נכתב בהצהרה. "הימים הרעים לא יחזרו. לא נחזור למערכת הבונוסים שהתבססו על ספקולציות לטווח הקצר במקום על הצלחתן של החברות בטווח הארוך", אמר בראון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully