וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נלמד את ישראל לקח על הפעולה בעזה"

רמי שני, אופק עיני וניר יהב

25.9.2009 / 0:20

"פלוגות אל-קודס" הבטיחו לנקום על התקיפה בה נהרגו שלושה פעילים ואמרו כי "תהיה תגובה קשה לאויב הציוני". דובר חמאס: "מוזר שהרשות ממשיכה במו"מ עם הכובשים"

בתגובה לחיסול שלושת פעילי הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי בצפון רצועת עזה, הודיע הלילה (שבת) ארגון חמאס כי הג'יהאד האיסלמי ילמד את ישראל לקח בעקבות החיסול. דובר חמאס פאוזי ברהום אמר כי "לא מוזר שישראל ממשיכה במתקפותיה, אך מוזר שהרשות ממשיכה לקיים פגישות פסגה בניו יורק עם הכובש הישראלי". הוא הוסיף כי "הפשע הנורא בוצע בזמן שהעולם הערבי שותק ובזמן שמתנהל מו"מ חשאי עם ישראל".

ברהום הוסיף כי "לכל הפלגים יש זכות לתכנן את הדרכים להגן על העם הפלסטיני ולעמוד בפני המתקפות עליו". "פלוגות אל-קודס" הבטיחו לנקום על תקיפת צה"ל ואמרו כי "תהיה תגובה קשה לאויב הציוני".

אמש דווח כי שלושה פלסטינים נהרגו מפגיעת טיל צה"ל ברכב בצפון רצועת עזה. מועאוויה חסנין, האחראי על שירותי ההצלה בעזה, סיפר כי שלושה פעילים מ"פלוגות אל-קודס", הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי נהרגו בתקיפה. בין ההרוגים גם כאמל דחדוח, בנו של חאלד דחדוח שהיה מפקד הזרוע הצבאית של הג'יהאד עד לחיסולו. הפלסטינים דיווחו כי דחדוח נהרג עם שני פעילים נוספים, מחמוד אל-בנא ומוחמד מרשוד, בעת שנסעו במכונית מסוג פולקסווגן בשכונת תופאח בעזה.

מדובר צה"ל נמסר כי בכלי הרכב נסעו שלושה חמושים אחריהם מנהלת ישראל מצוד זה זמן מה. השלושה נצפו מעורבים בירי לעבר ישראל בשבוע החולף, וברכב בו נסעו נישאה כמות גדולה של רקטות שנועדו לשיגור לעבר ישראל. בדובר צה"ל טענו כי השלושה ביצעו ירי לעבר ישראל בערב ראש השנה בשבוע שעבר. בצה"ל הוסיפו כי פיצוצי משנה שנצפו לאחר פגיעת הטיל מעידים על העובדה שהיה עמוס בחומרי נפץ.

בשבוע החולף נורו מספר פצצות מרגמה וקסאמים לעבר ישראל. בכל התקריות לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. מדובר בפעולה הצבאית הראשונה מסוגה מאז מבצע "עופרת יצוקה". עד כה נהג צה"ל להגיב על ירי רקטות בהפצצת מנהרות ברצועה.

(פרסום ראשון: 20:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully