וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים זעמו וישיבת הממשלה נדחתה ליום א'

20.12.2001 / 6:59

האוצר לא העביר אמש לשרים את ההצעה לקיצוצים בתקציב; שרון ושלום חששו שההצעה לא תזכה לרוב; ש"ס ויהדות התורה מאיימות להצביע נגד תקציב המדינה; האבטלה בשיא חדש: 236 אלף מובטלים

ראש הממשלה, אריאל שרון ושר האוצר סילבן שלום החליטו אמש לדחות את ישיבת הממשלה בעניין הקיצוצים בתקציב המדינה, שנועדה להיום - ליום ראשון. ההחלטה התקבלה בעקבות זעם של השרים על כך שעדיין לא קיבלו את הצעת הקיצוץ למרות שהדיון נקבע להיום בבוקר. כמו כן חששו שרון ושלום כי הממשלה תצביע נגד הצעת הקיצוצים הנאמדים בשישה מיליארד שקלים.

על פי הההצעה המתגבשת באוצר יוקפאו כל קיצבאות הביטוח הלאומי: ילדים, אבטלה והבטחת הכנסה. קיצבאות הילדים יקוצצו לבעלי הכנסות גבוהות. האוצר דורש לקצץ בתקציבי כל משרדי הממשלה וקיצוץ גדול יותר בגובה מיליארד שקלים בתקציב הביטחון. לפי שעה, גם חוק הנגב וחוק משפחות ברוכות ילדים יבוטלו. עדיין לא ברור האם יוטלו מיסים או היטלים על בעלי הכנסות מעל 30,000 ש"ח.

צבי זרחיה ומוטי בסוק "הארץ" מוסיפים:

סיעות יהדות התורה וש"ס מאיימות להצביע נגד הצעת תקציב המדינה לשנת 2002 ונגד חוק ההסדרים במשק, לנוכח הבטחתו של ראש הממשלה, אריאל שרון, לשר החוץ, שמעון פרס, להקפיא את חוק משפחות ברוכות ילדים. פרס מסר היום ליו"ר סיעת העבודה, ח"כ אפי אושעיה, כי שרון נענה לתביעת העבודה להקפיא את החוק. 22 ח"כים מיהדות התורה וש"ס שיגרו היום מכתב לשרון, שבו טענו כי בשל המצב הכלכלי הקשה אסור לפגוע בקיצבאות אלה.

לפי שעה אין לממשלה רוב בכנסת כדי להעביר את התקציב, לנוכח התנגדותם של 62 ח"כים מסיעות ש"ס, יהדות התורה, עם אחד, מרצ, מפד"ל, האיחוד הלאומי-ישראל ביתנו, חירות, גשר, הבחירה הדמוקרטית והמפלגות הערביות.

שיעור האבטלה - הגבוה מאז קום המדינה

שיעור הבלתי מועסקים עמד בחודש אוקטובר על 9.4 אחוזים, עלייה של עשירית האחוז לעומת ספטמבר. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מספר המובטלים בחודש אוקטובר עומד על 236 אלף איש. מהלשכה נמסר כי זהו שיעור האבטלה הגבוה ביותר מאז קום המדינה.

ברבעון השלישי של שנת 2001 נוספו למעגל האבטלה 12,803 מובטלים חדשים, עלייה מצטברת של 7.1 אחוזים. מתחילת השנה ועד ספטמבר נרשמה עלייה רצופה של 16.5 אחוזים במספר המובטלים.

במשרד האוצר ובבנק ישראל חוששים, כי שיעור האבטלה יגיע בשנת 2002 ל-10.5 אחוזים, לעומת 8.9 אחוזים השנה. משמעות הנתונים היא כי בשנה הבאה עלולים להיות בישראל 275,000 בני אדם מחוסרי עבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully