וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלות טיסת נתניהו לפסגה - 1.3 מיליון דולר

מאת זוהר בלומנקרנץ

25.9.2009 / 9:10

למכרז הוגשו לפחות שלוש הצעות מלבד הצעת אל על; כולן היו זולות ממנה, חלקן ביותר מ-50%. משרד ראש הממשלה: נתניהו נדרש לטוס רק בחברות ישראליות - מטעמי ביטחון

1.3 מיליון דולר - זו עלות טיסתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו ופמלייתו לניו יורק, בחברת אל על, ביום שני האחרון. ל-TheMarker נודע כי מדובר בעלות גבוהה כמעט פי שניים לעומת הצעות מחיר שהוגשו על ידי חברות אחרות במכרז להטסתו של נתניהו ופמלייתו. נתניהו טס לניו יורק כדי להשתתף בפסגה מדינית עם נשיא ארה"ב ברק אובמה ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, ובעצרת הכללית של האו"ם.

לפי תקנון שירות המדינה (תקשי"ר), יש לקיים מכרז כדי לקבל הצעות מחיר לביצוע טיסות מיוחדות לחו"ל בעבור ראש הממשלה והשרים. בעבר היו מקרים שבהם ראש הממשלה - אריאל שרון, למשל - ונשיא המדינה - בין היתר משה קצב - טסו לחו"ל עם פמליה מצומצמת בטיסה מסחרית רגילה, בחברות תעופה ישראליות.

משרד ראש הממשלה בחר הפעם להטיס את נתניהו בטיסה מיוחדת. באמצעות חברת ענבל, פנה המשרד לחברות בתחום התעופה לשם קבלת הצעות מחיר. בקשת משרד ראש הממשלה להגשת הצעות במכרז התייחסה לביצוע טיסה מיוחדת עם 82 מקומות.

מלבד אל על התקבלו הצעות במכרז מצד חברות כמו טורבו ג'ט, המתמחה בטיסות פרטיות שבבעלות של איש העסקים, סימי זיידרמן - הבעלים של חברת טורבו תעופה ותיירות שמייצגת בישראל את חברות התעופה קוריאיין אייר ואייר צ'יינה; חברת אורנג' אווייאשן של איש העסקים צבי ארליך וחברת גלובל ג'ט סולושן. כל ההצעות שהתקבלו במכרז היו נמוכות מהצעת אל על.

כך למשל, אחת ההצעות במכרז נקבה במחיר של 750 אלף דולר בעבור הטיסה. על פי אותה הצעה, מדובר היה במטוס מדגם איירבוס עם 20 מקומות במחלקה הראשונה ו-62 מקומות במחלקת עסקים. לצורך ביצוע הטיסה לארה"ב, היה על המטוס לבצע חניית ביניים, לתדלוק, באירופה. הצעה נוספת, בסכום של 250 אלף דולר, התייחסה למקרה שבו משרד ראש הממשלה, יחליט על משלחת מצומצמת של עד 44 נוסעים שיתלוו לנתניהו.

משרד ראש הממשלה בחר בהצעת המחיר הגבוהה ביותר, שהגישה אל על, ושאיפשרה טיסה ישירה במטוס בואינג מדגם 767, שמסוגל לשאת כ-250 נוסעים יותר מפי שלושה מגודל המשלחת שהתלוותה לנתניהו.

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: "מאז שהוחלט לבטל את מטוס ראש הממשלה המיוחד ולטוס במטוסים של חברות תעופה מסחריות, נדרשו כל ראשי ממשלות ישראל לטוס במטוסים של חברות תעופה ישראליות בלבד, וזאת מטעמי ביטחון.

"נתניהו חזר וביקש פעמים רבות מגורמי הביטחון לאפשר לו לטוס בשליחות המדינה בחברות תעופה לא ישראליות, כדי להוריד את המחירים, אך נענה שהדבר אינו אפשרי משיקולים ביטחוניים. גם לפני הטיסה הנוכחית לעצרת האו"ם בניו יורק, ביקש ראש הממשלה כמה פעמים מהגורמים המקצועיים במשרדו, למצות כל דרך כדי להוזיל את עלויות הטיסה.

"עלות הטיסה הנוכחית במטוס אל על מדגם בואינג 767 עומדת על פחות מכ-1.3 מיליון דולר. גם בממשלות קודמות נערכו טיסות דומות במטוס מדגם בואינג 767. מחיר הטיסה הנוכחית לעצרת האו"ם מושפע מכך שהטיסה לניו יורק מתקיימת בתקופת החגים, ומכך שהיה הכרח להקדים את מועד היציאה מהארץ בהתרעה קצרה; וזאת בשל הזימון שהוציא המימשל האמריקני במהלך ראש השנה לפגישה של ראש הממשלה עם נשיא ארה"ב עם ראש הרשות הפלסטינית. יודגש, כי הנחייתו הברורה של ראש הממשלה לגורמים המקצועיים והביטחוניים היא להפחית את כל העלויות של משלחות ראש הממשלה לחו"ל".

מאל על נמסר בתגובה: "החברה אינה נוהגת להתייחס לענייניה המסחריים בכלי התקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully