וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורג נענה ללחץ: תקציב הכנסת יקוצץ

לירון מרוז

19.12.2001 / 16:25

החליט על קיצוץ של 10 מיליון שקלים, הכולל בין היתר את סעיפי הרכב הצמוד לח"כים והשיפוצים במשכן; נפסק המו"מ לגיבוש עסקת חבילה במשק; פרס: שרון יקפיא חוק משפחות ברוכות ילדים

יו"ר הכנסת, אברהם בורג, החליט להיענות ללחץ הציבורי שנוצר בעקבות תקציב הכנסת לשנה הבאה והורה לקצצו ב-10 מיליון שקלים לפחות. בורג הורה לחשב הכנסת להכין תוכנית שתעמוד ביעד שהציב.

תקציב הכנסת, שאושר שלשום על ידי ועדת הכנסת, עורר סערה ציבורית גדולה. למרות שמשרד האוצר המליץ לקצץ את התקציב ב-20 אחוזים ביחס לשנה הנוכחית, החליטו בוועדת הכנסת להגדילו ב-2.9 אחוז. בין התקציבים שהוגדלו: לימוד שפות זרות, שתוקצב בחצי מיליון שקל, קשר לציבור ושכירת משרדים בעלות של 780 מיליון שקל, כלכלה לחברי הכנסת שאמורה לעמוד על 800 אלף שקל וכיבוד בוועדות ובנשיאות, עליו ישלם משלם המיסים 950 אלף שקל.

לדברי בורג, בין הסעיפים שיועמדו לקיצוץ נמנים סעיפי הרכב הצמוד לחברי הכנסת, קשר עם הציבור, תקציבי הפעולה של הח"כים, התחזוקה השוטפת והשיפוצים המתוכננים במשכן. לטענתו, ההצעה גובשה על פי פרמטרים שקבע משרד האוצר וההצעה שתתקבל בסופו של דבר תהיה שונה. "תקציב הכנסת לשנת 2002 ישקף קיצוצים כואבים, שהם המשך לקו הקיצוצים בו החלה כבר הכנסת ביוזמתה, והמוצא את ביטויו בהקפאת שכר חברי הכנסת", אמר בורג, "על הכנסת להיות קשובה לרחשי לב הציבור".

חשש למשבר קואליציוני

כתב "הארץ", צביקה זרחיה, מוסיף:

הדיונים על עסקת החבילה במשק הופסקו היום שוב ביוזמת נציגי ההסתדרות, המתנגדים להקפאת קצבאות ביטוח לאומי והקפאת שכר המינימום במשק. יו"ר ההסתדרות, ח"כ עמיר פרץ, נפגש לאחר הפגישה עם ראש הממשלה, אריאל שרון, ולא הושגו תוצאות. ההסתדרות גם דורשת השתת היטל חברתי על בעלי משכורות גבוהות מ-5,000 שקל.

בישיבת "צוות הארבעה" לעסקת החבילה הושגה אתמול התקדמות רבה. בצוות הארבעה משתתפים שר האוצר סילבן שלום, נגיד בנק ישראל דוד קליין, עמיר פרץ ויו"ר התאחדות התעשיינים, עודד טירה.

בשלב מסוים בדיון העלה שר האוצר את נושא הקפאת קצבאות הביטוח הלאומי ושכר המינימום במשק בשנה הבאה במסגרת הקיצוצים בתקציב 2002. שלום אמר כי ההקפאה לא תחול על הנכים. יו"ר ההסתדרות התנגד בתוקף, בטענה שמדובר בקו אדום מבחינתו. לאחר ששלום סירב לסגת מעמדתו, פוצץ פרץ את הפגישה.

שר החוץ, שמעון פרס, אמר היום כי שרון מתכוון להקפיא את חוק משפחות ברוכות ילדים, המעניק קיצבאות ילדים מוגדלות למשפחות שבהן חמישה ילדים ויותר. פרס הודיע על כך ליו"ר סיעת העבודה, ח"כ אפי אושעיה. מפלגת העבודה מתנה את תמיכתה בתקציב בין היתר בהקפאת חוק זה.

יהדות התורה וש"ס הודיעו בשבוע האחרון כי לא יתמכו בתקציב ובחוק ההסדרים אם יכלול את ביטולו של חוק משפחות ברוכות ילדים. שתי המפלגות אמרו בצהריים כי הן בוחנות את צעדיהן, וכי לא מן הנמנע שייווצר משבר קואליציוני אם אכן יבוטל החוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully