וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכירות בתים חלשות: וול סטריט נסגרה בירידות

ניר צליק

24.9.2009 / 23:33

הדאו ג'וסנ רשם ירידה של 0ץ4%, הנאסד"ק צנח ב-1.1% ואילו מדד ה-s&p 500 איבד 1% מערכו. מכירות בתים חלשות גרמו לירידה

נתוני מכירות הבתים הקיימים הגרועים מהצפוי שלחו את וול סטריט לירידות. דאו ג'ונס ירד ב-0.4% ל-9,707 נקודות, נאסד"ק החסיר 1.1% ל-2,108 נקודות ו-S&P 500 נחלש ב-1% ל-1,051 נקודות.

בשוק הסולידי, מחירי איגרות חוב לעשר שנים של ממשלת ארה"ב עלו והתשואה עליהן ירדה ב-0.037% ל-3.381%.

בגזרת המקרו, פגישת מנהיגי ה-G20 מתקיימת בפיטסבורג, כאשר המשקיעים יחפשו רמזים בנוגע לצעדים העתידיים של המדינות בנוגע לכלכלה.

מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב נפל במפתיע בשבוע שעבר לרמתו הנמוכה ביותר זה חודשיים - עדות נוספת להאטה בקצב אובדן המשרות בשוק התעסוקה האמריקאי. מספר התביעות הראשונות ירד בשבוע שעבר ב-21 אלף ל-530 אלף, מסר היום משרד העבודה בארה"ב. אנליסטים צפו עלייה במספר התביעות ל-550 אלף. עם זאת, נתוני השבוע הקודם תוקנו כלפי מעלה ל-551 אלף לעומת 545 אלף תביעות שעליהן דווח במקור.

מכירות בתים קיימים בארה"ב נפלו במפתיע בחודש אוגוסט - ירידה ראשונה זה ארבעה חודשים - סימן אפשרי לכך שיציאתו של שוק הדיור האמריקאי מהמשבר, הנמצא בשנתו השלישית, עלולה להיות איטית מהצפוי. מכירות בתים קיימים בארה"ב ירדו ב-2.7% באוגוסט לקצב שנתי של 5.1 מיליון, מסר היום איגוד סוכני הנדל"ן בארה"ב (NAR). כלכלנים צפו עלייה במכירות הבתים בחודש שעבר לקצב שנתי של 5.35 מיליון בתים, לעומת קצב מכירות שנתי של 5.24 מיליון בתים ביולי.

הבנק הפדרלי בארה"ב הודיע היום (חמישי) על צמצום נוסף בשתי תוכניות חירום שנועדו להתמודד עם המשבר הפיננסי, על רקע סימני התאוששות בכלכלה האמריקאית. הבנק המרכזי מסר כי יצמצם את היקף המכרזים לקווי אשראי קצרי מועד לבנקים ואת התוכנית המאפשרת לבנקי השקעות להמיר באופן זמני ני"ע ברמת סיכון גבוהה באג"ח ממשלתיות אמריקאיות, מהיקף כולל של 450 מיליארד דולר כיום ל-100 מיליארד דולר בחודש ינואר.

בענף הבנקאות, סיטי (-1.99% , 4.43), הבנק השלישי בגודלו בארה"ב, שקיבל בשנה שעברה סיוע בסך 45 מיליארד דולר מהממשל האמריקאי, מתכוון לצמצם את מספר סניפיו בארה"ב ולהתמקד ב-6 ערים גדולות בלבד - כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל" ביום רביעי. סיטי מתכוון להגביל את הלוואותיו בארה"ב בעיקר לכרטיסי אשראי ולמשכנתאות "ג'מבו" (משכנתאות בסכומים גדולים במיוחד), כלומר, לפנות לציבור אמיד.

גוגל חוזרת לרכוש

ענקית האינטרנט גוגל (-0.34% , 496.77) חוזרת לבצע רכישות. גוגל, אשר בקופת המזומנים שלה יותר מ-19 מיליארד דולר, צפויה לשוב לבצע רכישות - כך אמר היום מנכ"ל החברה, אריק שמידט, בכנס בפיטסבורג. בראיון לבלומברג הדגיש שמידט כי "רכישות שוב על הפרק". גוגל הסתפקה בביצוע רכישות קטנות יחסית, מאז רכישת חברת הפרסום המקוון דאבלקליק תמורת 3.2 מיליארד דולר בשנת 2008 ורכישת אתר קבצי הוידיאו יו-טיוב תמורת 1.65 מיליארד דולר בשנת 2006.

שוק ההנפקות הראשונות לציבור (IPO) בארה"ב נמצא בדרכו לשבוע העמוס ביותר זה קרוב לשנתיים, לאחר שמניות של שלוש הנפקות ראשונות החלו להיסחר היום בוול סטריט. מניית יצרנית הסוללות למכוניות חשמליות A123 סיסטמס (סימול AONE) זינקה ב-50.3% ביום המסחר הראשון בוול סטריט - בדרך לזינוק החד ביותר של מניית IPO ביום המסחר הראשון מאז אפריל 2008. A123 סיסטמס גייסה בהנפקה 380.4 מיליון דולר ממכירת 28.1 מיליון מניות במחיר של 13.5 דולר. ההנפקה תומחרה מעל לטווח מחיר ההנפקה של 10-11.5 דולר למניה, ומכרה 2.5 מיליון מניות יותר מהמתוכנן.

מניה נוספת שהחלה להיסחר היום בוול סטריט לאחר הנפקה ראשונה היא מניית ארטיו גלובל אינווסטרס (סימול ART), זרוע ניהול הנכסים האמריקאית של הבנק השווייצי ג'וליוס בר (סימול BAER.VX). ארטיו גייסה 650 מיליון דולר ממכירת 25 מיליון מניות במחיר של 26 דולר למניה. ההנפקה תומחרה בקצה העליון של טווח מחיר היעד, והחברה מכרה 1.6 מיליון מניות יותר מהצפוי. הנפקת החברה בוצעה בעקבות החלטת ג'וליוס בר לפצל בין עסקי הבנקאות לעסקי ניהול ההשקעות שלו. המניה עלתה ב-4.3% במסחר בוול סטריט.

קמעונאית הוויטמינים המקוונת Vitacost.com (סימול VITC) גייסה 132 מיליון דולר במסגרת ה-IPO הראשון של חברת מסחר מקוון מאז שלהי שנת 2007. החברה מכרה 11 מיליון מניות במחיר של 12 דולר למניה - בהתאם לתחזיות. המניה הוסיפה 0.3%

במניות הישראליות, בית משפט מחוזי באינדיאנפוליס, פסק לרעתה של טבע (0.28% , 50.75) במשפט פטנטים על התרופה Evista לטיפול בהידלדלות עצם (אוסטיאופורוזיס). בית המשפט פסק כי הפטנט שמגן על התרופה שפיתחה חברת איליי לילי עד מארס 2014 תקף, ועל כן טבע תהיה מנועה מלשווק גרסה גנרית של התרופה. מכירות התרופה הסתכמו ב-1.1 מיליארד דולר בשנה האחרונה, 700 מיליון דולר מתוכם בארה"ב.

בנוסף, החליטה ענקית התרופות טבע לסגור את המפעל לייצור פרמצבטי וחומרי גלם פעילים - של החברה הנכדה פליבה בעיר ברנו שבצ'כיה - עד סוף 2009 ולפטר את 400 עובדיו. טבע תמשיך להפעיל בברנו את חטיבת הדיאגנוסטיקה שפועלת במקום.

בי.וי.אר מערכות (0.0% , 0.19) קיבלה הזמנה בגובה 5 מיליון דולר לאספקת סימולטורים מסוג אהוד למרכז אימונים אלקטרוני מלקוח בינלאומי. המערכות של בי.וי.אר ישמשו את הלקוח לאימונים משולבים של מספר אנשים במקביל כנגד לוחמה אלקטרונית.

קמטק (3.0% , 1.03), מתחרתה הקטנה של אורבוטק בתחום המערכות לסריקה של מעגלים מודפסים ופרוסות סיליקון, תרכוש את SELA (Semiconductor Engineering Labaratories) הישראלית, העוסקת בפיתוח וייצור של מערכות סריקת אלקטרונים לציוד הכנת דוגמאות של פרוסות סיליקון, הנועד לתעשיית השבבים. קמטק תשלם עבור החברה סכום שעשוי להגיע ל-9.5 מיליון דולר במצטבר, התלוי בהכנסותיה של SELA.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully