וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר: הריבית בחודש אוקטובר לא תשתנה

עומר רבין

24.9.2009 / 17:44

נגיד בנק ישראל הודיע כי החליט להותיר על כנה את הריבית הבסיסית במשק בשיעור של 0.75%. "ההחלטה נועדה להחזיר את האינפלציה לתחום היעד"

נגיד בן ישראל, סטנלי פישר הודיע כי שיעור הריבית הבסיסית במשק לחודש אוקטובר יישאר ללא שינוי והיא תעמוד על 0.75 אחוזים. מבנק ישראל נמסר כי ההחלטה נעדה לאפשר למשק לעמוד ביעד האינפלציה שהוגדר על ידי המדינה, לתת בסיס להתאוששות בפעילות במשק ולתמוך בהשבת היציבות הכלכלית. בהחלטתו אמר עוד פישר כי הסימנים בשוק יוצרים "סביבה של יציאה מהמיתון" ולטענתו הריבית הקיימת תואמת סביבה זו.

החלטתו של פישר תואמת את הציפיות המוקדמות של כלכלנים בארץ שהעריכו כי פישר לא יעלה את הריבית פעם נוספת - אחרי שבחודש שעבר היה לנגיד הראשון בעולם שהעלה את הריבית הבסיסית במשק ובכך נתן ביטוי מעשי להערכות לפיהן הסתיים המשבר הכלכלי. על רקע מהלך זה ציפו מספר בנקים מובילים בארה"ב ובאירופה כי פישר יתמיד במגמה זו ויהיה גם החודש לחלוץ בתחום העלאת שיעור הריבית במשק. על פי ההערכות העדכניות, צפוי פישר להמשיך ולהעלות את הריבית בחודש הבא או בחודש דצמבר על מנת לתאום את המשך מגמת ההתאוששות בכלכלה העולמית ובשוק המקומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully