וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטו של אולמרט: "האישום חסר פרופורציה"

25.9.2009 / 10:35

משפטו של אהוד אולמרט נפתח היום בבית המשפט המחוזי בירושלים. לפני תחילת המשפט אמר רה"מ לשעבר: "בשלוש השנים האחרונות הייתי נתון למסכת כמעט בלתי אנושית של הכפשות וחקירות ומטבע הדברים שילמתי מחיר כבד"

רויטרס

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: עידן גוראל)

משפטו של אהוד אולמרט, ראש הממשלה הראשון בתולדות המדינה שמועמד לדין, נפתח הבוקר (שישי) בבית המשפט המחוזי בירושלים. הדיון שהתנהל הבוקר היה דיון טכני וכלל את הקראת כתב האישום. הרכב השופטים קבע כי המשפט יתנהל שלושה ימים בשבוע ונתן לפרקליטיו של אולמרט עד ה-21 לדצמבר להשיב על כתב האישום. בראש הרכב השופטים יושבת נשיאת בית המשפט, השופטת מוסיה ארד. לצידה מכהנים השופטים יעקב צבן ומשה סובל. השופטים קבעו עוד כי שלב ההוכחות במשפט יחל ב-22 בפברואר.

"המעמד הזה הוא מעמד לא פשוט עבורי. בשלוש השנים האחרונות הייתי נתון למסכת כמעט בלתי אנושית של הכפשות וחקירות ומטבע הדברים שילמתי מחיר כבד על התקופה הזו. עכשיו הגיע זמן העובדות, רק העובדות. אני באתי לכאן כאיש חף מכל עבירה ואני מאמין שאצא מכאן כאיש שחף מכל עבירה", אמר אולמרט לקראת פתיחת משפטו בבית משפט המחוזי בירושלים.

אהוד אולמרט במשפט בירושלים. גדעון צנטנר, עומר מירון
ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, במשפטו היום/עומר מירון, גדעון צנטנר

פרקליטו של אולמרט, עורך הדין אלי זהר, אמר לשופטים שהוא הקריא לאולמרט את כתב האישום ואמר שהפרקליטים עדיין לא קיבלו את כל חומר החקירה, כולל חומר החקירה של ה- FBI. עוד ציין, שישנם 42 פריטים חסויים. "המשפט באופן וירטואלי התחיל במאי 2008 עם חקירתו של טלנסקי וצריך לשים את כל מה שקרה עד היום בצד". התובע, פרקליט מחוז ירושלים אלי אבארבנל, אמר כי מרבית חומר החקירה כבר הועבר להגנה, אולם ישנם חומרים שעדיין לא בידי התביעה.

לאחר הדיון אמר פרקליטו של אולמרט, עורך הדין נבות תל צור, כי "יש מקום להזכיר שאולמרט לא מואשם בשוחד אלא בעיקר בעבירות הנוגעות להתנהלותו של איש ציבור. זה כתב אישום שיצא מכל פרופורציה".

שולה זקן במשפט אולמרט. עומר מירון
זקן היום בבית המשפט/עומר מירון

בראיון שהעניק אמש לרשת הטלוויזיה הבריטית ה-BBC, אמר אולמרט: "אני לא חייב להוכיח שום דבר. מי שתובע אותי הוא זה שצריך להוכיח את אשמתי". אולמרט הזכיר גם האשמות נגד מנהיגים באירופה אשר לא הוכחו.

כתב האישום הוגש לפני כחודש בפרשות "ראשונטורס", "מעטפות הכסף" והאזנות הסתר. "הנאשם ניצל לרעה את מעמדו ורום תפקידו לשם ייצור שיטתי ומתמשך של הכנסה אסורה לעצמו בסכומים נכבדים", נכתב בכתב האישום. הפרקליטות החליטה שלא לכלול את סעיף השוחד בכתב האישום, בניגוד להמלצת המשטרה, בטענה כי אין די ראיות לכך.

אולמרט וזקן נאשמים בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים ורישום כוזב במסמכי תאגיד. אולמרט נאשם גם בהעלמות מס. זקן נאשמת גם בכך שנהגה להאזין באורח שיטתי, בעצמה ובאמצעות פקידות בלשכתה הנתונות למרותה, לשיחות רבות שניהל אולמרט, ללא ידיעתו. על פי המתואר בכתב האישום, היא נהגה לעבור על רשימת השיחות הצפויות של אולמרט ולסמן לפקידות הלשכה לאיזה שיחות להאזין. הפקידות רשמו את תמצית השיחות והעבירו את הרשומות לידי זקן. היא עצמה נהגה להאזין לחלק מהשיחות.

אהוד אולמרט במשפט בירושלים. עומר מירון
אהוד אולמרט במשפט בירושלים/עומר מירון

כתב האישום, שהוגש באמצעות פרקליט המדינה משה לדור ופרקליט מחוז ירושלים עו"ד אלי אברבנאל, מתפרש על פני 61 עמודים וכולל פירוט נרחב של הטיסות שביצע אולמרט ברחבי העולם ועל פי החשד קיבל תמורתן החזרים בלתי חוקיים. רשימת העדים מורכבת ממעל 100 בני אדם, בהם גם משה טלנסקי, עו"ד אורי מסר ומתאמת הטיסות רייצ'ל רז-ריסבי.

העבירות בכתב האישום מתייחסות לשנים 2006-2002, במהלך הקדנציה השנייה של אולמרט כראש עיריית ירושלים ובתקופת כהונתו כשר התמ"ת. על פי כתב האישום, "במהלך תקופה זו ניצלו הנאשמים לרעה את מעמדו ואת תפקידיו הציבוריים הרמים של הנאשם לפעילות שיטתית ומתמשכת להפקת טובות-הנאה כספיות לנאשם, בדרכים שונות וממקורות שונים. את אלה ביצעו הנאשמים בין היתר בדרכי מרמה כנגד גופים ומוסדות ציבוריים, כלפי המדינה וכלפי נושאי משרה בה, והכל - באופנים המנוגדים לדין ולנורמות ולכללים המחייבים שר ועובד ציבור".

עדכון ראשון: 08:15

אהוד אולמרט במשפט בירושלים. עומר מירון
אהוד אולמרט במשפט בירושלים/עומר מירון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully