וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המג"ד מניעלין לא נתן פקודה לא חוקית"

יהושע בריינר

24.9.2009 / 16:18

התובע בפרשת הירי בעציר הפלסטיני הכפות בניעלין אמר בביהמ"ש כי "על פי חומר הראיות בתיק אין לנו הוכחות שהמג"ד עמרי בורברג נתן פקודה בלתי חוקית לירות בפלסטיני"

יותם רונן

(ארכיון: באדיבות ארגון בצלם)

"על פי חומר הראיות בתיק אין לנו הוכחות שהמג"ד נתן פקודה בלתי חוקית", כך אמר היום (חמישי) סגן אלוף (במיל') רונן קצף, התובע במשפטם של המג"ד סא"ל עמרי בורברג וסמ"ר (במיל') לאונרדו קוריאה בפרשת הירי בפלסטיני הכפות בניעלין. התובע הוסיף עם זאת כי "יש לנו ראיות לכך שהוא איים על אותו פלסטיני על מנת להטיל בו מורא. והחייל הבין שלא כהלכה את המפקד".

כתב האישום נגד מפקד גדוד שיריון סא"ל עמרי בורברג באשמת איומים על הפלסטיני הכפות שנורה ברגלו לפני כשנה על ידי סמ"ר (במיל') לאונרדו קוריאה הוקרא היום בבית המשפט בדיון נכחו קוריאה ובורברג. קוריאה עצמו מואשם בשימוש לא חוקי בנשקו. קודם לדיון התפרץ מקורבו של קוריאה כלפי סא"ל בורברג ואמר כי "האיש הזה הפקיר את החייל שלו, המג"ד הזה הוא בושה לצה"ל".

על פי כתב האישום בורברג אמר לקוריאה "מה אתה אומר, נירה עליו גומי?", אולם בכתב האישום לא מפורט האם בורברג נתן פקודה מפורשת לירות בפלסטיני. פרקליטיו של קוריאה, עורכי הדין אשר חן וזאב קפולסקי אמרו כי "מרשם מילא אחר ההוראה שניתנה לו כפי שעשה מאות פעמים במהלך שירותו". הם כפרו באישום מכיוון שבורברג אינו מואשם במתן פקודה לא חוקית ועל כן לא ניתן להאשים את קוריאה בשימוש לא חוקי בנשק.

כזכור, בתקרית שצולמה על ידי ארגון 'בצלם' נראה בורברג מוביל את אבו רחמה כשהוא כפות ועיניו מכוסות ביחד עם קוריאה, כשהאחרון יורה ברגלו כדור גומי. בעקבות עתירה של מספר ארגוני זכויות אדם הורה בג"ץ לפצ"ר להחמיר את האישומים כנגד השניים. השופטים קבעו פה אחד, כי החלטת הפרקליט הצבאי הראשי להעמיד לדין את המג"ד באישום של "התנהגות שאינה הולמת" היא "בלתי סבירה בעליל" ודינה להתבטל מחמת חוסר סבירות קיצוני.

בעקבות החלטת בג"ץ הואשם סא"ל בורברג בעבירה של איומים ובהתנהגות שאינה הולמת. קוריאה הואשם בשימוש בלתי חוקי בנשק. השניים נפגשו היום בפעם הראשונה מאז העימות שנערך בין השניים בעת חקירת מצ"ח סמוך להתפוצצות הפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully