וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות אלפים צופים בלאונרד כהן ברמת גן

עינב שיף

24.9.2009 / 19:52

הזמר היהודי-הקנדי עלה בשעה 19:46 לבמה, על אף שרבים עדיין המתינו בתורים ארוכים להגיע למקומם. במקום עדיין נרשמים עומסי תנועה כבדים והמשטרה מכוונת את התנועה

נעם כהן

(צילום: רויטרס ונעם כהן עריכה: ענת ברק)

כ-50,000 איש צופים בשעה זו, על פי ההערכות, בהופעתו של הזמר לאונרד כהן באיצטדיון רמת גן. כהן עלה לבמה בשעה 19:46 - דיוק מרשים ביחס לאמנים אחרים שהופיעו בישראל הקיץ, ופתח את הופעתו עם השיר "Dance Me to The End of Love". ההופעה החלה על אף שרבים מהצופים עדיין המתינו בתורים מחוץ לשערי הכניסה לאיצטדיון ובעיקר בכניסה למושבי הדשא.

היום בשעה 16:00 התבצעה בדיקת הסאונד האחרונה באצטדיון. זוהי צפויה להיות הופעת הסולו הגדולה ביותר של כהן מאז תחילת סיבוב ההופעות, שכן כהן רגיל להופיע מול כמות קהל פחותה בהרבה מזו שצפויה להגיע הערב לאצטדיון רמת גן.

קרן הפיוס שהקים לאונרד כהן לקראת ההופעה הושקה הערב. בערב נכחו משפחות שכולות ישראליות ופלסטיניות, פעילי שלום, חברי מועצת המנהלים של הקרן ואורח הכבוד דויד גרוסמן (אב שכול בעצמו). במהלך הערב סיפר לוואלה! חדשות רוברט קורי מנהלו האישי של כהן, כי הקרן לא הוקמה בעקבות הלחץ הפוליטי שהופעל על הזמר בשל החלטתו להופיע בישראל, אלא בעקבות החלטה אישית של כהן שטען כי ישנו מספיק סבל באזור מכדי שיוכל לקחת כסף על הופעה שכזו.

קורי אמר כי פוליטיקאים לא נכחו באירוע מאחר ש"לאונרד כהן לא רצה שהאירוע יהפוך לפוליטי כיוון שהוא עצמו אינו פוליטיקאי אלא אמן". לאחר מכן עלה לנאום הסופר דויד גרוסמן שסיפר על הקשר בין שיריו של כהן ליוזמה להקים קרן פיוס, אותה כינה מבורכת. "השירה של כהן נשמעת לכאורה מובסת, אך יש בה המון תשוקה ויופי כמו המאמצים לשלום".

שינויים צפויים בהסדרי התנועה

בשל קיום ההופעה, יחולו שינויים בהסדרי התנועה באזור אצטדיון רמת גן ומאות שוטרים ומתנדבים ייטלו חלק באבטחת האירוע. משטרת מחוז דן מבקשת מציבור הנהגים לפעול לפי ההוראות: המגיעים מכיוון צפון מתבקשים להגיע על דרך נמיר לצומת רוקח ימינה לחניון רידינג; המגיעים מכיוון איילון דרום מתבקשים להגיע למחלף רוקח ושם יופנו על ידי השוטרים לחניוני "הדרייב אין" הגישה דרך נתיבי איילון; קהל המגיע מכיוון רמת גן ובני ברק מתבקש להגיע לחניוני הום סנטר.

על מנת שעומסי התנועה הצפויים לא ייפגעו בציבור הנהגים שלא יגיעו להופעה, מבקשת המשטרה להימנע מלהגיע לאזור הרחובות אבא הלל, מבצע קדש, שטרית, בני אפרים ורוקח. כמו כן, הנוסעים לכיוון צפון מתבקשים לנסוע בנתיבי איילון עד מחלף קק"ל ולעשות שימוש בכביש 6 וכביש גהה (4). בנוסף, עם סיום האירוע תיתכן סגירת הצירים הבאים: ברחוב מבצע קדש תתאפשר הנסיעה רק לכיוון צפון, ברחוב שטרית תתאפשר הנסיעה רק לכיוון שדרות רוקח וברחוב אבא הלל ברמת גן לא תתאפשר הנסיעה לכיוון האצטדיון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
היערכות המשטרה לקראת הופעתו של לאונרד כהן. חטיבת דובר המשטרה
צירי התנועה באזור ההופעה ייסגרו באופן חלקי/חטיבת דובר המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully