וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: "ממשלת נתניהו מהווה בעיה"

אופק עיני

24.9.2009 / 12:59

יומיים לאחר הפסגה בניו יורק, אמר יו"ר הרשות הפלסטינית כי אין תשתית משותפת למו"מ עם ממשלת נתניהו. "אנו ממשיכים בקיום התחייבויותינו אולם הישראלים לא עושים דבר"

"ממשלת נתניהו מהווה בעיה", כך אמר יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בראיון לעיתון הערבי "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון. יומיים לאחר הפסגה המשולשת בניו יורק, ביקר אבו מאזן את ממשלת נתניהו ואמר כי "אין תשתית משותפת למשא ומתן עימה".

אבו מאזן הבהיר כי לא יקבל הקפאת חלקית של הבנייה בהתנחלויות "משום שפירוש הדבר הוא שההתנחלות נמשכת". יו"ר הרשות הפחית בחשיבות של המונח "ריסון ההתנחלויות" בו השתמש נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, על במת עצרת האו"ם במקום המושג "הקפאה", וציין כי "אובמה אמר שהעמדה שלו לא השתנתה".

בהתייחסו לפגישותיו עם עם אובמה ונתניהו בניו יורק אמר אבו מאזן כי "הפגישה באופן עקרוני הייתה רעיון שראוי לדיון, האם לקיימה או לא? בסופו של דבר החלטנו שצריך לקיים אותה על אף שיהיו כאלה שינצלו זאת כדי למתוח ביקורת ולתקוף, משום שאנו מעדיפים להיות חיוביים ולא שליליים". אבו מאזן הוסיף כי "בפגישה שוחחנו עם הנשיא אובמה על כך שישנן התחייבויות, שהוא בעצמו דיבר עליהן, ושאנחנו כבר עומדים בהן כיום.

עשינו את כל מה שנדרש מאיתנו ואנחנו ממשיכים בקיום התחייבויותינו מבחינת הביטחון ברשות והרפורמות במוסדותיה, אולם הישראלים לא עושים דבר. הממשל האמריקאי ניסה במהלך שמונת החודשים האחרונים להשיג התקדמות באמצעות השליח המיוחד מיטשל והם טוענים שיש מעט התקדמות, אולם לא כזו שאנו יכולים להרגיש בשטח".

יו"ר הרשות ציין כי "הקפאה חלקית של ההתנחלות משמעותה המשך ההתנחלות, אפילו אם מדובר בהקפאה של 95% מתוכן, מדובר בהמשך ההתנחלות". אבו מאזן ציין כי "בתקופת ממשלת אולמרט, הגענו למצב בו שרטטנו כבר את הגבולות על המפות והצגנו מפות אחד לשני. הועלו הצעות לחילופי שטחים אולם לא היינו מוכנים לקבלן. אנו מעוניינים להמשיך במשא ומתן שהתחלנו בתקופת ממשלת אולמרט.

דיברנו על כך שהגבולות הם גבולות 1967 עם תיקונים מתונים בין שני הצדדים, וזה גם מה שאנחנו אומרים עכשיו". אבו מאזן הוסיף כי "נתניהו אומר שירושלים נמצאת מחוץ לטווח, וכך גם הקפאת ההתנחלויות או הדיון בהן בעתיד. אם זוהי עמדתו על מה נוכל לדבר או על מה נוכל להסכים?". עם זאת, כשנשאל אבו מאזן בסיום הראיון האם הוא אופטימי, אמר כי "אנחנו חייבים להיות אופטימיים, אם לא, אין תועלת לעבודתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully