וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלוץ ושקדי מועמדים לתפקיד מנכ"ל אל על

זוהר בלומנקרנץ

24.9.2009 / 12:06

שמותיהם של הרמטכ"ל לשעבר ומפקד חיל האוויר לשעבר הצטרפו היום לשורת המועמדים להחליף את חיים רומנו בתפקיד מנכ"ל חברת אל על

שמותיהם של הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ ומפקד חיל האוויר לשעבר האלוף (מיל') אליעזר שקדי הצטרפו היום לשורת המועמדים להחליף את חיים רומנו בתפקיד מנכ"ל חברת אל על.

אין זו הפעם הראשונה ששמותיהם של מפקדי חיל אוויר שפרשו מגיעים לכלי התקשורת כמועמדים להחליף את מנכ"לי אל על: בכל פעם שמגיע תורו של מנכ"ל חברת אל על להתחלף, מיד צצים בתקשורת שמות של מפקדי חיל האוויר לשעבר כמועמדים לתפקיד. כך היה עם מנהלי חברת אל על לשעבר, החל מרפי הרב לב האגדי, דוד חרמש, עמוס שפירא ויואל פלדשו. כאשר עמדו לעזוב את תפקידם הופיעו שמות של מפקדי חיל אוויר לשעבר הרלוונטים לאותה תקופה - כמו איתן בן אליהו, הרצל בודינגר ואביהו בן נון, כמועמדים לתפקיד.

שם של מועמד נוסף לתפקיד מנכ"ל אל על, שלא פורסם אף הוא עד כה בכלי התקשורת הוא תא"ל (מיל') אודי זוהר, מנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א) לשעבר. זוהר סיים תקופת צינון בשרות הממשלתי לאחר שהתפטר לפני כשנה וחצי מתפקידו. ההתפטרות באה כמחאה על אזלת היד של משרד התחבורה בהקצאת משאבים בהפיכתו של מינהל התעופה האזרחית לרשות תעופה עצמאית. הוא הביע נכונות לקבל את תפקיד מנכ"ל אל על במקומו של חיים רומנו, ונמצא במגעים עם ראשי חברת התעופה, אליהם העביר את המסר בנושא. זוהר שימש בתפקידו כמנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א) ארבע שנים. הוא הוביל את הרפורמה להפיכת מינהל התעופה האזרחית לרשות תעופה אזרחית חדשה ועצמאית.

המחליטים - בעלי השליטה

בתגובה ל-themarker אמר אודי זוהר: "אל על היא חברה טובה ויקרה לעם ישראל; היא יכולה להיות אתגר מרתק לכל מי שיקח את ניהולה. אם זה יהיה אקטואלי אני מאמין שיש לי את הידע והכישורים להוביל את חברת אל על למקומות טובים".

לצד הגנרלים ויוצאי חיל האוויר מועמדים נוספים לניהול אל על הם ליעד כהן, שהיה עד לאחרונה מנכ"ל קבוצת תנובה; גיורא בר-דעה, שהיה מנכ"ל שטראוס ישראל וכיום מנהל את פעילות החברה בצפון אמריקה; ומומו לירן, שהיה מנכ"ל yes וניהל את פעילות הטלוויזיה ברומניה ומשמש כיום כמנכ"ל אריקסון ישראל.

בנוסף למועמדים מהחוץ, בתוך חברת אל על ישנם עוד שלושה סמנכ"לים אשר רואים עצמם כמתאימים לתפקיד: סמנכ"ל הלקוחות דוד מימון; סמנכ"ל המבצעים ליאור יבור; וסמנכ"ל הכספים ניסים מלכי. שמו של סמנכ"ל המסחר, אלי כהן, עלה אף הוא - אך גורמים אשר מקורבים לבעלי השליטה אמרו ל-themarker כי הוא צעיר מדי וחסר נסיון מספיק לתפקיד. סגנית יו"ר מועצת המנהלים ובעלי השליטה באל על, תמי מוזס-בורוביץ, חשפה בשיחה פנימית עם אחד מבעלי התפקידים בחברה: "המנכ"ל החדש יבוא מחוץ לחברת אל על".

בענף התעופה אמרו ל-themarker כי בעלי השליטה באל על יצטרכו להחליט אם ברצונם לבחור במנכ"ל חדש בעל רקע תעופתי וניסיון בענף לבין מנהל מהמגזר העסקי, בלא כל ידע בנושא. כך לדוגמה, העדיפו בזמנו בעלי השליטה באל על, משפחת בורוביץ', לבחור ברומנו שהיה סמנכ"ל חברת סלקום, ללא שום רקע תעופתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully