וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירשזון עירער: "מבחינה משפטית אינני גנב"

גלעד גרוסמן

24.9.2009 / 11:53

שר האוצר לשעבר עירער היום לבג"ץ על הרשעתו וחומרת עונש המאסר שנגזר עליו. "הוא קיבל תשלומים שהיו מעין משכורת", נטען בערעור

שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון שהורשע בגניבה, ערער היום (חמישי) לבית המשפט העליון על הרשעתו ועל עונש המאסר שנגזר עליו. בערעור שהוגש על ידי עו"ד יעקב וינרוט, נטען כי המדינה לא הוכיחה שהירשזון אכן גנב כסף. עוד נטען שכל העבירות בהן הורשע הירשזון לא היו קשורות לפעילותו כחבר כנסת וכנבחר ציבור. עורכי דינו מודים שהירשזון קיבל תשלומים חודשיים ומענקים מהסתדרות העובדים הלאומית (הע"ל), אולם טוענים שהתשלומים היו "מעין משכורת".

"הירשזון חשש כי אם דבר קבלת הכספים יתגלה הוא עלול להיחשף לסנקציה של שלילת שכרו על ידי ועדת האתיקה של הכנסת", אולם הם מבהירים כי מדובר בכספים להם היה זכאי ולכן לא מדובר בגניבה. "בשעה שהתביעה הסכימה לכך שהרקע לקבלת התשלומים החודשיים לא היה אלא רצונו של הירשזון לקבל תמורה או תגמול בגין העובדה שהוא ממשיך לעבוד בהע"ל, הירשזון לא יכול להיחשב מבחינה משפטית כגנב".

עורכי דינו הוסיפו כי האינטרס הממוני של הע"ל לא נפגע מכיוון שמדובר בכספים שהגיעו להירשזון ולכן אי אפשר לגבש עבירה של גניבה. עוד נטען שבית המשפט העניש את הירשזון יתר על המידה ביחס למעורבים האחרים בפרשה. "הירשזון אשר מעשיון קלים בהרבה ממעשיהם של הנאשמים האחרים 'זכה' לכך שעונשו יהיה החמור ביותר לאין ערוך, אפילו מעונשו של גדול העבריינים בפרשה, עובדיה כהן".

באחד בספטמבר החל הירשזון לרצות את עונש המאסר שנגזר עליו כלא חרמון. על הירשזון נגזרו חמש וחצי שנות מאסר לאחר שהורשע בגניבת מיליוני שקלים בעת שכיהן כיו"ר הסתדרות העובדים הלאומית. באותו היום, החל פוליטיקאי נוסף לשעבר לרצות את עונש המאסר – חבר הכנסת לשעבר מטעם תנועת ש"ס, שלמה בניזרי, החל לרצות עונש מאסר של 4 שנים לאחר שהושע בעבירות של שוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully