וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחלוקת בעליון בעתירה נגד מח"ט כפיר

24.9.2009 / 11:38

שופטי העליון חלוקים בשאלה האם לפתוח בחקירה פלילית נגד מח"ט כפיר לשעבר, אל"מ איתי וירוב, והמג"ד שמעון הרוש, שאמרו כי "לעיתים יש הצדקה בהכאת פלסטינים עצורים"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: ענת ברק)

מחלוקת בין שופטי העליון בשאלה האם לפתוח בחקירה נגד מח"ט כפיר לשעבר, אלוף משנה איתי וירוב, ונגד המג"ד סגן אלוף שמעון הרוש. זאת בעקבות דברים שאמרו השניים בעדותם במשפטו של סגן אדם מלול כי "לעיתים ישנה הצדקה להשתמש באלימות כלפי פלסטינים במהלך מעצר".

הדיון בבג"ץ התקיים היום (חמישי) בעקבות עתירה שהגישו הארגונים "יש דין" והאגודה לזכויות האזרח בדרישה לפתוח בחקירה פלילית כנגד אל"מ וירוב וסא"ל הרוש ולהשעות אותם מתפקידים פיקודיים.

הפרקליטות הודיעה שבשלב זה הוחלט להסתפק בנזיפה כלפי וירוב ולהמתין עד לסיום המשפט בו הם העידו ורק אז לקבל החלטה לגבי פתיחת חקירה. זאת כדי שלא ייווצר מצב שעדים נוספים יירתעו מלהעיד במשפט. עורך הדין מיכאל ספרד, שמייצג את העותרים, אמר שמדובר בטענה שהיא עלבון לאינטליגנציה וכי לא ייתכן שבעקבות דברים כה חמורים לא תיפתח חקירה.

השופט, חנן מלצר, התרעם על הדברים ואמר כי "אי אפשר להשעות בנאדם אם לא נפתחה נגדו בכלל חקירה - זה בלתי קביל. לא הזהירו את הנחקרים לגבי זכויותיהם ולכן יש פגיעה בהם אם תפתח חקירה", אמר מלצר." עמידו שני חיילים לדין – דבר שכמעט לא קורה בצבאות אחרים, תוך כדי נקטו גם צעדים מנהליים מאוד חריפים נגד המח"ט. זה לא מספיק? אם תתנהל חקירה אנשים יפחדו להעיד", הוסיף. עורך הדין ספרד ענה ואמר כי: "ישנה סכנה גדולה אם נמשיך לטמון את ראשנו בחול".

מנגד פנה השופט סלים ג'וברן אל נציגת הפרקליטות ואמר "אין מחלוקת כי מדובר במעשים קשים, מזעזעים, שכול אזרח במדינה צריך להיפגע מהם. אנחנו מותקפים בזמן האחרון בצורה קשה מאוד. אם יש חשד לעבירה צריך לפחות לחקור".

הפרקליטות אמרה בתגובה כי אל"מ וירוב אינו כרגע בתפקיד פיקודי וכי הנזיפה שקיבל מאלוף הפיקוד אינה עניין של מה בכך. הם הוסיפו שההליכים המשפטיים לא יימשכו עוד זמן רב וכאשר יסתיימו יהיה הזמן להחליט האם לפתוח בחקירה. הם הוסיפו כי גם הרמטכ"ל וגם אלוף הפיקוד הביעו הסתייגויות מהדברים.

על כך ענה ג'וברן: "כשאדם מזדעזע הוא עושה משהו כדי לזעזע אחרים. צה"ל צריך לחנך לערכים גם בתקופת מלחמה. זה יבריא את החברה שלנו".

פרקליטו של וירוב, סגן אלוף עודד סבוראי, אמר בדיון ש"אין בכלל על מה לפתוח בחקירה". לפיו הדברים שאמר וירוב במהלך החקירה בבית המשפט פורשו בצורה לא נכונה. "רוח צה"ל וערכי צה"ל הם לא רק נר לרגליו הם מה שקורה בשטח. אין בכלל בסיס לחקירה פלילית. הנזיפה שקיבל ועיכוב הקידום שלו זה דיי והותר. זו ההתייחסות למי שלחם 24 שנים? העתירה היא לא רק מוגזמת היא מיותרת".

אל"מ וירוב אמר לאחר הדיון: "אני לא מרוצה מהמקום שהגענו אליו ואני מקווה שנוכל להמשיך בשליחות שלנו בהגנה על עם ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully