וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהירות: הכלבת חוזרת

24.9.2009 / 11:51

משרד החקלאות פרסם נתונים מדאיגים לגבי התפרצות המחלה בצפון הארץ, בעיקר בקרב כלבים. "יש להקפיד על חיסונים סדירים וטיולים עם רצועה"

משרד החקלאות פרסום היום (חמישי) אזהרה לגבי התפרצות של מחלת הכלבת, בעיקר בצפון הארץ. מתוך 32 מקרי הכלבת שנתגלו מתחילת שנת 2009, 21 היו כלבים נגועים. כתוצאה מכך ננשכו וטופלו למעלה ממאה בני אדם.

כלבת היא מחלה נגיפית קטלנית שמקורה בחיות בר, אך היא עלולה לתקוף ולהוות סיכון לכל היונקים, גם לאדם. בימים אלה משתפים פעולה משרד החקלאות ורשות הטבע והגנים בפרויקט חיסון של שועלים ותנים, שכן מקור המחלה הוא בחיות הבר. בשנת 2007 הכריזו לראשונה ארגון הבריאות העולמי, הארגון למחלות מדבקות והארגון למחלות בעלי חיים על יום משותף למלחמה במחלת הכלבת תחת הכותרת "בואו נעשה ממחלת הכלבת היסטוריה" להעלאת המודעות למחלה ולדרכים למניעתה. עוד ארבעה ימים, ב- 28.9.2009 יתקיים יום הכלבת העולמי השלישי.

השירותים הווטרינרים במשרד החקלאות קוראים לבעלי הכלבים להקפיד על חיסון נגד כלבת מדי שנה (על פי חוק) ולהקפיד לטייל עימם עם רצועה. שחרור כלבים עלול להביאם במגע עם בעלי חיים אחרים החולים בכלבת, ובכך להכניס את המחלה הביתה ולסכן את בני המשפחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully