וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות: הכלבת מתפרצת בישראל

נעמה טלמור

24.9.2009 / 11:27

נתונים חדשים שמפרסם המשרד מצביעים על עלייה חדה במספר מקרי ההידבקות במחלה חשוכת המרפא בישראל. בחודש ספטמבר השנה התגלו פי שלושה מקרים מבשנה הקודמת כולה

משרד הבריאות מפרסם היום (חמישי) נתונים באשר למחלת הכלבת לפיהם בשנת 2009 נרשמה עליה של מאות אחוזים במספר מקרי הכלבת שהתגלו בכלבים בישראל. זאת לאחר מספר שנים שבהם מספר מקרי הכלבת נשמר קבוע יחסית. נכון לחודש ספטמבר השנה, התגלו 32 מקרי כלבת. רוב המקרים התגלו בצפון הארץ, חלקם בסמיכות לגבולות עם סוריה ולבנון, חלקם בלב הגליל וארבעה מקרים בעיר צפת. כתוצאה מכך, ננשכו למעלה ממאה אנשים, שנאלצו לקבל זריקות למניעת התפתחות המחלה.

לשם השוואה, בשנת 2008 כולה התגלו בישראל 12 מקרי כלבת בלבד, בשנת 2007 התגלו 15 מקרי כלבת ובשנת 2006 התגלו 9 מקרים של המחלה.

מחלת הכלבת ידועה ונפוצה בכל חלקי העולם. המחלה הנה חשוכת מרפא ונגרמת על ידי נגיף. מרגע הופעת סימנים קליניים ראשונים בבני אדם או בבעלי חיים, אין אפשרות להציל את החולה, והמוות ודאי ומוחלט. נגיף הכלבת פוגע בכל היונקים, ומועבר ברוק, בעיקר על ידי נשיכה. ניתן למנוע את המחלה בבעלי חיים בחיסון הניתן מבעוד מועד, ובבני אדם באמצעות חיסון לאחר חשיפה לנגיף. אי לכך, יש צורך לטפל במאות אנשים אשר נושכו או נחשפו למגע עם בעלי חיים נגועים או חשודים כנגועים במחלת הכלבת.

55,000 בני אדם מתים בכל שנה בעולם מהמחלה

באזורנו נפגעים מהמחלה בעיקר בעלי חיים משלושה סוגים: חיות בית (כלבים וחתולים), בהמות (פרות, צאן וסוסים) וחיות בר (שועלים, תנים, זאבים, נמיות וגיריות). בישראל, השועלים הם המפיצים העיקרים למחלת הכלבת בשנים האחרונות. על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי, שהכריז על יום כלבת בינלאומי שיחול השנה ב- 28.09.09, בכל 10 דקות מת בעולם בן אדם כתוצאה ממחלת הכלבת, כשמחצית מהמתים הם ילדים מתחת לגיל 15.

לפחות 55,000 בני אדם מתים בכל שנה מהמחלה, בעיקר כתוצאה מחשיפה לכלבים נגועים. חיסונים נגד מחלת הכלבת לבני אדם ולבעלי חיים מצויים ברוב המדינות המפותחות (כמו גם בישראל), עם זאת היעדר מודעות מספקת גורם למספר מקרי מוות כתוצאה מהמחלה גם במדינות אלה.

במשרד הבריאות מדגישים כי יש לנקוט במספר צעדים הכרחיים בכדי להתגונן מפני המחלה, בהם חיסון חיות הבית, מניעה ממגע עם כלבים משוטטים כמו כן, יש להקפיד על טיפול נכון במקרה וננשכים על ידי כלב: לרחוץ את פצע הנשיכה במים ובסבון למשך חמש דקות לפחות, לפנות לרופא לקבלת טיפול לאחר הנשיכה וכן לגשת ללשכת הבריאות הקרובה למקום המגורים על מנת לדווח על המקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully