וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער: "הרצח המזעזע נגע ללב כולנו"

נעמה טלמור

24.9.2009 / 11:51

שר החינוך התייחס לרצח הנערה לאה דרנקין וקרא לבני הנוער לגלות זהירות במהלך בילויים. חבריה לביה"ס התקשו לעכל את הבשורה: "בליל הרצח היא היתה אמורה להיות בטיול סליחות בי-ם"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: עידן גוראל)

"זהו רצח מזעזע, של ילדה בגילכם, שנוגע ללב של כל אחד ואחד מאיתנו", כך אמר הבוקר (חמישי) שר החינוך גדעון סער, בהתייחסו לרצח לאה דרנקין מאשקלון, הנערה בת ה-16 שגופתה נמצאה אמש בחוף ניצנים. סער אמר את הדברים בפתח שיעור באזרחות שהעביר לתלמידי כיתה י"א בתיכון המדעים והאומניות בחדרה.

סער ביקש מהתלמידים לגלות זהירות במהלך הבילויים ולהימנע מלהגיע למצבים מסוכנים. הוא שוחח עם מנהלת בית הספר "אורט אפרידר", בו למדה דרנקין. היא עדכנה את השר על הפעילות המתבצעת בבית הספר בעקבות הרצח.

החשוד ברצח, צעיר בן 26, יובא היום להארכת מעצר. תלמידי בית הספר שבו למדה דרינקן הגיבו בתדהמה לנוכח הידיעה כי דרנקין היא הנרצחת. במהלך היום ייפגשו התלמידים עם פסיכולוגים יועצים חינוכיים ועובדים סוציאליים.

מנהלת בית הספר, אסתר אורן סיפרה לוואלה! חדשות כי ביום שלישי יצאו תלמידי השכבה לסיור סליחות בירושלים. דרנקין ביקשה לא להצטרף לסיור מכיוון שטענה שהיא לא חשה בטוב. באותו לילה היא נרצחה בניצנים.

עוד אמרה אורן כי שעות הלימודים הראשונות יוקדשו למתן אפשרות לתלמידים לשוחח על המקרה להביע רגשות. "כולנו הזדעזענו כששמענו על מה שקרה. לא האמנו שדווקא תלמידה כזאת תיפול לאירוע כזה".

ויולטה, חברתה של דרנקין לכיתה, סיפרה לוואלה! חדשות כי היא עדיין לא מעכלת את המקרה. היא סיפרה שהיא עצמה מאוד נזהרת אבל אין ספק שמקרה כזה יכול לקרות לכל אחת. " אני נזהרת להתנהג כמו שצריך ולא לעלות למכוניות שאני לא מכירה אבל זה יכול לקרות לכולם".

דרינקן היתה חברה ברשת החברתית שין1. מילותיו של שיר פרי עטה שפרסמה בפרופיל שלה ברשת, מקבלות משמעות מצמררת בעקבות הירצחה.

"תדמייני לעצמך
את רצה
ומאחוריך הרבה הרבה בנים
הם רצים אחריך ואת לא מבינה למה
את רצה ורצה
עד שאת מתחילה להתעייף
את עוצרת,מסתובבת ושואלת:
מ=ה א=ת=ם ר=ו=צ=י=ם???
הם מסתכלים עליך והם בהלם
יואו!! אנחנו כל כך מצטערים
פשוט חשבנו שאת:
ל=א=ה ד=ר=נ=ק=י=ן"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully