וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפטו של המג"ד מניעלין ייפתח היום

יהושע בריינר

24.9.2009 / 8:47

שנה לאחר תקרית הירי במהלכה נורה מפגין כפות בניעלין, ייפתח היום משפטם של הנאשמים סא"ל עמרי בורברג וסמ"ר (במיל') ולאונרדו קוריאה

יח"צ - חד פעמי

(סרטון באדיבות בצלם)

משפטם של סא"ל עמרי בורברג וסמ"ר (במיל') לאונרדו קוריאה הנאשמים בתקרית הירי באשרף אבו רחמה שהתרחשה לפני שנה בניעלין ייפתח היום (חמישי). כזכור, בסרטון של ארגון 'בצלם' נראה בורברג מוביל את אבו רחמה כשהוא כפות ועיניו מכוסות ביחד עם קוריאה, כשהאחרון יורה ברגלו כדור גומי. בעקבות עתירה של מספר ארגוני זכויות אדם הורה בג"ץ לפצ"ר להחמיר את האישומים כנגד השניים. השופטים קבעו פה אחד, כי החלטת הפרקליט הצבאי הראשי להעמיד לדין את המג"ד באישום של "התנהגות שאינה הולמת" היא "בלתי סבירה בעליל" ודינה להתבטל מחמת חוסר סבירות קיצוני.

בעקבות החלטת בג"ץ הואשם סא"ל בורברג בעבירה של איומים ובהתנהגות שאינה הולמת. קוריאה הואשם בשימוש בלתי חוקי בנשק. השניים ייפגשו היום בפעם הראשונה מאז העימות שנערך בין השניים בעת חקירת מצ"ח סמוך להתפוצצות הפרשה.

אירוע הירי התרחש לפני כשנה. במהלך הפגנה נגד עוצר שהוטל על הכפר ניעלין, נעצר אבו רחמה, בן 27 ונילקח לג'יפ צבאי. בזמן שהיה כפות ועיניו מכוסות ירה החייל ל' כדור גומי ופצע את אבו רחמה ברגלו. לדברי עו"ד שלומי ציפורי, סנגורו של בורברג, "אין מחלוקת על כך שבשום שלב של האירוע לא ביקש המג"ד ולא התכוון שהחייל יבצע ירי כלשהו". ציפורי הוסיף כי, "לאחר האירוע דיווח המג"ד מייד על הירי למפקדיו וערך תחקיר בעניין עוד טרם הפרסומים בכלי התקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully