וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מרוצה: "אובמה קיבל את עמדתי"

מערכת וואלה! חדשות

24.9.2009 / 8:06

רה"מ אמר כי נשיא ארה"ב הסכים עמו שאין להציב תנאים מוקדמים למו"מ עם הפלסטינים והכיר בישראל כמדינת העם היהודי. "אני מוכן למו"מ עם אבו מאזן"

תאגיד כאן

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע היום (חמישי) שביעות רצון מנאומו של נשיא ארה"ב ברק אובמה בעצרת האו"ם. לדברי ראש הממשלה, אובמה קיבל דעתו שאין להציב תנאים מוקדמים למשא ומתן בין ישראל לפלסטינים והכיר בישראל כמדינת העם היהודי. לדברי נתניהו, "אני מוכן להיכנס למשא ומתן בלי תנאים מוקדמים".

נתניהו סיפר בראיון לקול ישראל, כי אמר ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בפגישתם בניו יורק, כי השלום מותנה בראש ובראשונה בנכונותו לומר לעם הפלסטיני שיש להכיר בישראל כמדינת הלאום היהודי, וכי לא ירפה מעניין זה.

אתמול אמרו גורמים בלשכה נתניהו, כי "אנו מעודדים מכך שעתה, נראה שאובמה סוף סוף החליט לפעול באופן עיקש נגד הגרעין האירני". בנוסף נמסר מלשכת נתניהו כי הוא "מברך על תמיכתו החד משמעית של אובמה בישראל כמדינת הלאום היהודית. מדובר בנאום חשוב בו קרא אובמה להתחיל את המשא ומתן ללא כל תנאים מוקדמים".

בנאומו אמר אובמה בהתייחסו למזרח התיכון כי "נעשה הכל כדי להגיע ולממש את חזון שתי המדינות לשני עמים. שוחחתי עם נשיא הרשות אבו מאזן, ועם ראש הממשלה בנימין נתניהו. הפגישות היו מועילות מאוד. הגיע כעת הזמן לפתוח את המשא ומתן בין שתי המדינות ללא תנאים מוקדמים. היעד ברור - שתי מדינות שמתקיימות זו לצד זו בשלום, ללא טרור וללא כיבוש. אנו לא ניתן לגיטמציה להמשך מדיניות ההתנחלויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully