וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

HOT נערכת להשקת תשתית אינטרנט מתקדמת

מאת אמיתי זיו

24.9.2009 / 9:05

הוט השלימה לאחרונה תהליך רכישה של ציוד תקשורת במיליוני דולרים לקראת השקת רשת כבלים משודרגת. תהליך ההטמעה מתרחש בימים אלה

חברת הכבלים HOT השלימה לאחרונה תהליך רכישה של ציוד תקשורת במיליוני דולרים לקראת השקת רשת כבלים משודרגת שתאפשר ללקוחות החברה לגלוש באינטרנט במהירויות של עד 100 מגה-ביט לשנייה.

הציוד שרכשה HOT מכונה RF Gateway והוא משתלב בציוד - CMTS רכיב רשת שנפרש בשטח ומתקשר מצד אחד עם מרכז התקשורת של חברת הכבלים ומהצד השני עם המודמים בבית הלקוח. החברה רכשה מאות יחידות של הציוד החדש מתוצרת סיסקו.בהתקנת הציוד שותפות החברות בינת תקשורת מחשבים ונטקום וכן טכנאי השטח של HOT.

תהליך ההטמעה של הציוד מתרחש בימים אלה. במאי HOT הודיעה על השקעה של חצי מיליארד שקל לאורך שלוש שנים בשדרוג תשתיות החברה לרשת שהחברה מכנה UFI (Ultra Fast Internet). בתוך החברה הפרויקט מכונה WideBand וההשקה הרשמית של הרשת תהיה בעוד כמה שבועות. בשלב הראשון יחוברו לשירות ה-UFI המהיר שלוש ערים, ול-HOT יש תוכנית פרישה הדרגתית לשאר חלקי ישראל.

מנכ"ל HOT הרצל עוזר אמר בעבר שהחל מהשקת הרשת החדשה תאפשר HOT ללקוחותיה להתחבר לאינטרנט במהירויות של עד 100 מגה-ביט לשנייה, וזאת לעומת רשת ה-NGN של המתחרה בזק, שהצהירה על יכולת לספק מהירות של 50 מגה-ביט לשנייה אך בפועל מספקת כיום ללקוחותיה מהירות מקסימלית של 30 מגה-ביט. בנוסף, HOT הצהירה כי תציע את מהירויות האינטרנט החדשות במחירים נגישים, בהשוואה לחבילות היקרות יחסית של בזק באינטרנט.

כיום יכולים לקוחות HOT לגלוש באינטרנט במהירות מרבית של 10 מגה-ביט לשנייה. לקוחות שירצו להתחבר ל-UFI ולגלוש במהירות של 20 מגה-ביט לשנייה, לא יידרשו להחליף את מודם האינטרנט שברשותם, אך לקוחות שירצו מהירויות גבוהות יותר יקבלו מ-HOT מודם אינטרנט חדש.

לצורך כך השקיעה החברה ברכישת אלפי מודמים חדשים מתוצרת חברת Thomson שיתמכו בפרוטוקול התקשורת החדש 3.0 Docsis. מדובר בפרוטוקול חדש בעולם הכבלים שאומץ עד כה רק על ידי חברות הכבלים המובילות בעולם, דוגמת UPC בהולנד, TIME WORNER ,COMCAST ו-CABLE VISION בארה"ב, VIRGIN באנגליה, ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully