וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפריקה מכרה למרכנתיל 5 קומות במגדל הקריה

מאת רז סמולסקי

24.9.2009 / 9:11

הבנק רכש מהחברה חמש קומות בחלק העליון של מגדל הקריה בתל אביב תמורת כ-92 מיליון שקל. בנוסף, שכר הבנק 110 מקומות חניה שלא נכללו בעסקת המכירה

בנק מרכנתיל רכש מאפריקה ישראל חמש קומות בחלק העליון של מגדל הקריה בתל אביב תמורת כ-92 מיליון שקל. בנוסף, שכר הבנק 110 מקומות חניה שלא נכללו בעסקת המכירה.

הבנק צפוי להעביר את משרדיו למגדל בסוף 2010. המחיר ששילם הבנק נמוך יחסית למחירי משרדים בתל אביב, והוא נובע כנראה גם ממצבה של אפריקה ישראל וגם מבעיות שמהן סובל המגדל.

מגדל הקריה נמצא בפינת הרחובות קפלן ודרך מנחם בגין והוא מתנשא לגובה של 36 קומות. 24 הקומות הראשונות מושכרות למשרדי ממשלה ושבע העליונות מיועדות לשוכרים מהמגזר הפרטי. הקומות הממשלתיות אוכלסו כבר לפני כשלוש שנים, ואילו יתר הקומות לא אוכלסו במלואן.

המגדל היה בתחילה בשותפות של מנרב ואפריקה ישראל, ואולם אפריקה ישראל רכשה את חלקה של מנרב, באמצעות חברת מחצית היובל. בתחילת 2009 מכרה אפריקה ישראל 51% ממניות מחצית היובל לקרן השקעות אירופית לפי שווי חברה של כמיליארד שקל. כיום יש לה בעלות משותפת במגדל עם קרן ההשקעות האירופית.

במגדל כ-49 אלף מ"ר להשכרה ולפי דו"חות אפריקה ישראל רק 84% ממנו אוכלסו בשנתיים האחרונות. שווי השוק של המגדל הוערך ב-2008 בכ-835 מיליון שקל.

על פי העסקה, כל קומה שרכש הבנק מתפרשת על פני כ-2,000 מ"ר. העסקה כוללת כ-10,000 מ"ר, שמגלמים שווי של כ-9,200 שקל למ"ר ברמת מעטפת. מדובר במחיר נמוך יחסית לרמות המחירים של מגדלי משרדים אחרים בתל אביב, והוא משקף דמי שכירות חודשיים של כ-60 שקל למ"ר לפי שיעור תשואה של 8%, לעומת רמות שכירות של 80-90 שקל למ"ר, שנסגרו במגדלים סמוכים. לדברי השמאי ירון ספקטור באותו מגדל נמכרו שטחים לפני המיתון ברמות של 14 אלף שקל למ"ר.

השווי הנמוך של העסקה גם מביא לידי ביטוי את הליקויים במגדל הקריה. במגדל מחסור גדול בחניה, המיקום שלו לא מאפשר כניסה מצירי התנועה הראשיים ובנוסף הוא מאוכלס בדיירים ממשלתיים שמקבלים קהל וגורמים לעומסים מיותרים.

בכוונת הבנק לרכז במגדל את כל הסניפים שלו בתל אביב. "אכלוס מטה מרכנתיל במבנה מרכזי אחד נועד לאחד את יחידות הבנק, שמתפרשות על פני חמישה אתרים שונים", אמר יו"ר קבוצת דיסקונט ויו"ר בנק מרכנתיל, שלמה זהר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully