וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר: ההתאוששות במשק נבלמה באוגוסט

מאת מוטי בסוק

24.9.2009 / 9:44

"אוגוסט התאפיין במגמה מעורבת, לאחר שבחודשים האחרונים נרשמו סימני התאוששות במשק" - כך קובעת הסקירה החודשית החדשה של משרד האוצר על מצבה של כלכלת ישראל

"אוגוסט התאפיין במגמה מעורבת, לאחר שבחודשים האחרונים נרשמו סימני התאוששות במשק" - כך קובעת הסקירה החודשית החדשה של משרד האוצר על מצבה של כלכלת ישראל, הקרויה "אורות אדומים".

לפי "אורות אדומים", באוגוסט נרשמו בתחום הפעילות הריאלית ירידות בייצור התעשייתי ובפדיון ענפי המסחר והשירותים, יציבות בגביית המסים ובשוק העבודה ועליות ביצוא וביבוא הסחורות, בשוק הנדל"ן ובהלכי הרוח. מדד אמון הצרכנים, המשקף את הערכות הציבור ביחס למצבו הכלכלי והתעסוקתי, רשם עלייה. מדד מנהלי הרכש קבע תחזית להתרחבות הפעילות בתעשייה. בשוק ההון נמשכו העליות בשוקי המניות ובהיקף הנפקות האג"ח הקונצרני והמניות. עם זאת, המגמה החיובית בשוק ההון השתנתה בסוף החודש בשל הקשיים בחברת אפריקה ישראל.

האוצר מדגיש כי בתחום סחר החוץ נמשכה באוגוסט מגמת ההתאוששות ביצוא וביבוא הסחורות, תוך התרחבות הגירעון המסחרי. העלייה ביצוא נרשמה בהיי-טק ובענפים המעורבים-היי-טק. נרשמה עלייה ביצוא השירותים ובכניסת תיירים לארץ. העלייה ביבוא הסחורות נבעה בעיקר מגידול ביבוא חומרי גלם ועלייה במחירי הדלק. האוצר מציין כי ברבעון השני של 2009 נמשך העודף הגבוה בחשבון השוטף, שתרם לתיסוף השקל.

"אורות אדומים" מציין כי באוגוסט נרשם שיפור בשוק הנדל"ן, שהתבטא בגידול בהיקף הרכישות של דירות חדשות והדירות להשקעה.

נמשכה גם מגמת העליות בשוקי המניות בארה"ב ובעולם, בהשפעת נתוני הצמיחה הגבוהים מהתחזיות ברבעון השני של השנה, אינדיקטורים חיובים נוספים לגבי הכלכלה הריאלית והודעת הבנק הפדרלי כי הריבית תישאר ברמה נמוכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully