וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

16 חברות רוצות להשתתף במכרז השוק הסיטונאי

מאת רז סמולסקי

23.9.2009 / 22:39

בניגוד למכרז הראשון, הפעם מנסות המוכרות תנובה ועיריית תל אביב לשווק את הקרקע בחלקים, כדי להוריד את העלויות לזוכים

16 חברות נדל"ן הודיעו לסיטיבנק, בנק ההשקעות שמלווה את מכרז השוק הסיטונאי בתל אביב, כי הן מעוניינות להשתתף במכרז. ברשימת החברות לא נמצאות קבוצות רכישה, שכן חברת תנובה, שמחזיקה בקרקע עם עיריית תל אביב (25%), קיבלה החלטה שלא לנהל עמן משא ומתן בשל המורכבות של בניית הפרויקט.

חברות הנדל"ן המשתתפות הן: שיכון ובינוי, תדהר, חבס, נוה גד מקבוצת אי.די.בי, אחים עופר נדל"ן, לוינשטיין, קרדן, אפריקה ישראל, אביב, אזורים, קנדה ישראל, גינדי השקעות, גינדי אחזקות, קבוצת אנגל אינווסט, חנן מור וקבוצה צרפתית בשם General Continentale.

בשבוע בעבר פירסמה תנובה פנייה ישירה לכ-30 חברות נדל"ן שהתעניינו בשנה האחרונה ברכישת השוק הסיטונאי, ובה ביקשה מהן להודיע לה עד אתמול אם בכוונן להתמודד במכרז. 16 חברות השיבו בחיוב, ובשלב הבא הן יידרשו לתת הצעות מחיר מחייבות.

מכרז השוק הסיטונאי יצר עניין רב בשנה האחרונה, אך הוא עוד לא פורסם. בגלגול הקודם של המכרז ביקשו בעלי הקרקע למצוא קונה אחד שייקח על עצמו את הבנייה של כל המתחם, אלא שהדבר הביא להערכות כי הזוכה יצטרך לשלם סכום גבוה מאוד של כ-1.5-2 מיליארד שקל עבור הקרקע. לכן, הפעם מנסים המוכרים לשווק את הקרקע בחלקים, כך שכל קבוצה תוכל להתחייב למגדל מסוים, לבניין או למרכז המסחרי שעתידים להיבנות.

מתחם השוק הסיטונאי הוא חטיבת קרקע בצורת משולש בשטח של כ-60 דונם. הוא נמצא בין הרחובות קרליבך, החשמונאים ודרך מנחם בגין בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully