וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משנים לטובת חברת החשמל?

צבי זרחיה

23.9.2009 / 20:27

ועדת הכספים אישרה שינוי בתקנון הבורסה, המעניק שיקול דעת בטרם השהיית פעילות חברה שהתעכבה בהעברת הדו"חות. השינוי יאפשר לחברת החשמל להגיש דו"חותיה באיחור

ועדת הכספים אישרה היום (רביעי) שינוי בתקנון הבורסה, המעניק שיקול דעת בטרם השהיית פעילות חברה שהתעכבה בהעברת הדו"חות. השינוי יאפשר לחברת החשמל להגיש דו"חותיה באיחור בלא השהיית פעילותה.

היועץ המשפטי של הרשות לניירות ערך, עו"ד שמשון אלבק, אמר בדיון כי כיום התקנון של הבורסה קובע כי במידה שחברה לא מסרה את הדוח"ות בזמן, לאחר שלושים ימי מסחר בבורסה פעילותה מושהית אוטומטית. זאת גם אם החברה קיבלה אישור לדחייה במועד הגשת הדו"חות מן הרשות לניירות ערך. הכוונה לשנות את התקנון כך שלבורסה תינתן האפשרות לשיקול דעת: "אנו מאמינים שיש צורך בשיקול דעת על מנת למנוע השהיה אוטומטית של חברה מפעילות, מאחר ויש מקרים מוצדקים".

ח"כ יעקב אדרי (קדימה) ביקש לברר האם מדובר בשינוי בתקנון לטובת חברת החשמל אשר התעכבה במשלוח הדו"חות, או האם מדובר במקרים רבים של חברות שמעכבות את הדו"חות - ועל כן ביקשו לשנות את התקנון. אלבק אמר בתגובה כי מדובר בכמות מעטה של חברות ואכן חברת החשמל קיבלה ארכה של ששים ימים להגיש את הדו"חות. במידה והחוק הקיים כיום לא ישתנה, פעילותה בבורסה תושהה אוטומטית ללא כל אפשרות של שיקול דעת. בתום הדיון בנושא, לבקשת הרשות לניירות ערך, אישרה הועדה את השינוי בתקנון הבורסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully