וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החגים חלים בסופ"שים - המשק הישראלי מרוויח

חיים ביאור

23.9.2009 / 16:51

כלכלני דן אנד ברדסטריט העריכו כי בשל העובדה כי רוב חגי תשרי חלים השנה בסופי השבוע, יאבד המשק 2 ימי עבודה מלאים בלבד ו"יחסוך" כ-15 מיליארד שקלים

העלות הכוללת של חופשות החגים למשק הישראלי, כולל ערבי חג, חול המועד וימי הגשר, תסתכם ב-12 מיליארד שקלים. כך העריכו אתמול כלכלני דן אנד ברדסטריט. "השנה חלים רוב חגי תשרי בסופי השבוע. בעקבות זאת יאבד המשק השנה 2 ימי עבודה מלאים בלבד (יום שני של ראש השנה ויום הכיפורים), 5 ימי חול המועד, שהם ימים קצרים ברוב המשק, ויום גשר אחד בערב יום הכיפורים.

לפי כלכלני החברה, עובדה זו "תחסוך" למשק כ-15 מיליארד שקלים. הסיבה: בשנה שעברה חלו רוב חגי תשרי בימי חול. במהלך החגים - מראש השנה ועד מוצאי סוכות - נמנו רק חמישה ימי עבודה מלאים. עובדה זו עודדה עובדים רבים במשק לקחת ימי חופשה וימי גשר בין החופשות. בדן אנד ברדסטריט העריכו בשנה שעברה שבעקבות החגים איבד המשק הישראלי 27 מיליארד שקלים בסך הכל."העובדה שהחגים חלים השנה בסופי השבוע - ובעקבות זאת המשק הישראלי יחסוך סכום נכבד - תסייע לכלכלה הישראלית להמשיך בתהליך ההתאוששות האיטי בו היא נמצאת, כמו שאר העולם", אמרו כלכלני החברה.

לדבריהם, אף על פי שהמשק ירוויח באופן כללי ממועדי החגים השנה, כמה ענפי משק צפויים להפסיד מכך: עסקים בתחום תיירות החוץ והפנים, וכן ענף המסחר, התרבות והפנאי, שפידיונם יירד לעומת השנה שעברה (אנשים יבלו פחות ויעבדו יותר).

עוד הם אמרו כי המשק הישראלי נמצא בימים אלה בנקודה קריטית. הסימנים המתקבלים מעידים ברובם על התפתחות חיובית, אם כי מוקדם להעריך אם מדובר ביציאה עקבית מהמשבר. "לכן, העובדה שההפסד מהחגים השנה היה קטן יחסית, היא משמעותית".

משפטני חברת חשבים למידע עסקי אומרים כי שכיר, שלא עומדת לזכותו יתרת ימי חופשה ונאלץ ליטול יום גשר בהוראת המעביד, זכאי לתשלום שכר מלא עבור יום זה. בחגי תשרי תש"ע צפוי יום גשר אחד - בערב יום הכיפורים, שיחול ביום ראשון הקרוב. עוד הם אומרים כי על פי הנוהג והמסורת, ולא על פי החוק, משך יום העבודה ערב יום הכיפורים הוא 5 שעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully