וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזוז החליט לסגור את תיק החקירה נגד השר כץ

גלעד גרוסמן

23.9.2009 / 16:10

כץ היה חשוד במרמה והפרת אמונים בקשר למינויים פוליטיים במשרד החקלאות. מזוז: "התנהלות השר כץ כללה פעולות לא ראויות ולא תקינות". התיק נסגר מחוסר ראיות

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, החליט היום (רביעי) לסגור את תיק החקירה נגד שר התחבורה ישראל כץ מחוסר ראיות. נגד כץ התנהלה חקירה בחשד למרמה והפרת אמונים בקשר למינויים פוליטיים ולמעורבות בפעולות פסולות אחרות במשרד החקלאות, בתקופה בה כיהן כשר החקלאות בין השנים 2003-2005.

החקירה נגד כץ נפתחה בעקבות דו"ח מבקר המדינה ממאי 2005. ב-2007 הועבר חומר החקירה לפרקליטות מחוז מרכז ולאחר מכן נבחן גם בפרקליטות המדינה. תיק החקירה הועבר להכרעת היועץ המשפטי לממשלה לפני כ-3 חודשים והוא החליט לקבל את המלצת פרקליטת מחוז מרכז לפיה יש לסגור את התיק.

עיקרי החשדות, שנחקרו נגד השר כץ עסקו בחשד למעורבותו, באמצעות מיכאל אילון, אשר שימש בתקופה הרלבנטית כיועצו הבכיר של כץ ומנכ"ל מועצת הצמחים, במינוי עובדים עונתיים בעלי זיקה פוליטית ברשות לפיקוח חקלאי.

עוד נחשד כץ במינוי של מקורביו לשני תפקידים בכירים במועצת החלב, תוך דחיקת רגליהם של מי שכיהנו בתפקידים אלה קודם לכן, במעורבות בביצוע סקר פוליטי בקרב חברי מרכז הליכוד על ידי עובדים במועצת הלול, שנערך בהנחיית מרדכי הלפרין, אשר אז שימש כמנהל מועצת הלול, ובמעורבות במינוי עוזרת להלפרין אשר לה זיקה פוליטית.

כמו כן נחשד כץ במעורבות בהשפעה על עובד המשרד לוותר על זכייתו במכרז כדי לאפשר את מינויו של המתמודד שזכה במקום השני והועלו נגדו חשדות למעורבותו בפעולות של הסתרת מידע מהוועדה לבדיקת מינויים בקשר עם הליכי אישור מינוי של אילון כמנכ"ל מועצת הצמחים.

עם זאת, נמצאה בחומר הראיות תשתית ראייתית לכאורה נגד מעורבים אחרים בפרשות שנחקר ו- ובהם מיכאל אילון ונגד מרדכי הלפרין בחשד לביצוע עבירות שונות, במספר פרשיות (שברובן המכריע לא היה כץ מעורב). בהתאם לכך נשלחו הודעות לאילון ולהלפרין כי נשקלת הגשת כתב אישום נגדם והם הוזמנו להציג את טענותיהם.

בסיכום החלטתו כתב היועץ המשפטי כי "אין ספק כי התנהלותו של השר כץ, בתפקידו כשר החקלאות וכממונה על המועצות החקלאיות והגופים הקשורים במשרד החקלאות, במסגרת הפרשות שנחקרו בתיק זה, כללה גם פעולות לא ראויות ולא תקינות. עם זאת לא ניתן לבסס תשתית מספקת שיהיה בה כדי להעביר את הפגמים שהתגלו בפעולות השר מהתחום המינהלי אל עבר השדה הפלילי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully