וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת האופנוענים הצליחה להגיע לכנסת

מחאת רוכבי האופנועים עובדת: יושב ראש ועדת הכלכלה של הכנסת יקיים דיון בוועדה על העלאת תעריפי הביטוח על כלי רכב דו גלגליים. "צריך למצוא את האיזון הנכון"

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל)

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד), החליט היום (רביעי) לכנס את הוועדה לישיבה בנושא העלאת תעריפי הביטוח לכלי הרכב הדו-גלגליים. זאת בעקבות מחאת הרוכבים שגרמו לעומסי תנועה כבדים במספר צירים מרכזיים במדינה הבוקר. האופנוענים מחו על כוונת משרד האוצר להעלות את תעריפי הביטוח על כלי רכב דו גלגליים. לוועדה יוזמנו נציגי האוצר, משרד התחבורה, ונציגי האופנוענים.

"צריך למצוא את האיזון הנכון בין המאבק המשותף לכולנו למען הבטיחות בדרכים" אמר אקוניס, "לבין העלאה חד צדדית וחדה של התעריפים לבעלי הרכב הדו גלגלי בצורה כזאת שהציבור לא יוכל לעמוד בה".

מחאת הרוכבים באה על רקע כוונתו של הממונה על שוק ההון והביטוח במשרד האוצר, ידין ענתבי, להעלות בעוד כחודש את מחירי הביטוח לכלי הרכב הדו גלגלי בעשרות אחוזים. בעקבות כך החליט מטה המאבק בהעלאת מחיר ביטוח החובה לקרוא לרוכבים למחות בכל רחבי הארץ. לטענת המטה, "אנשים מבינים שהעלאת מחירי הביטוח תנחית מכה אנושה על הענף. מטרת המחאה היא להבהיר לציבור עד כמה חשוב הענף הדו גלגלי בנושאים של עומסי תנועה, זיהום אוויר, חניה ועוד".

גם חבר הכנסת יוחנן פלסנר (קדימה) הצטרף למאבק. פלסנר פנה היום לשר האוצר יובל שטייניץ בבקשה שישקול מחדש את ההחלטה לייקר את דמי הביטוח על אופנועים. לדבריו "ההחלטה היא גורפת ולא מדודה ואינה מביאה בחשבון גם את ההיבטים הסביבתיים החיוביים שלכ כלי הרכב הדו גלגליים ואת שיקולי ההקלה בעומס התנועה", אמר פלסנר. "יש לקחת בחשבון את המחיר הכלכלי של מעורבות כלי רכב דו גלגליים בתאונות אך אפשר להשיג מטרה זו באמצעות תעריפי ביטוח שמבחינים בין רוכבים אחראיים ומנוסים לבין שוורים מועדים ומסוכנים לעצמם ולאחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully