וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השפעות המשבר ילוו אותנו שבע שנים"

סוכנויות הידיעות

23.9.2009 / 13:27

יו"ר קרן המטבע הבינלאומית: "עוד מוקדם מדי לומר שהמשבר הפיננסי מאחורינו - הוא עשוי לפגוע בצמיחה הכלכלית העולמית במשך שבע שנים"

המשבר הפיננסי העולמי עשוי לפגוע בצמיחה הכלכלית הגלובלית במשך שבע שנים לפחות, ללא רפורמות מבניות שיסייעו בהגבלת הנזק - כך העריכה היום קרן המטבע הבינלאומית (IMF) בפרק מדו"ח שתפרסם הקרן בעת הפגישה השנתית שלה בתחילת החודש הבא באיסטנבול. יו"ר הקרן, דומיניק שטראוס-קאהן, קרא היום למנהיגי מדינות ה-G20 לא לסגת ממדיניות התמריצים והזהיר כי המשבר אינו קרוב לסיומו.

"בדרך כלל למשברים בנקאיים יש השפעות ארוכות טווח על התוצר הכלכלי, למרות שהצמיחה מתאוששת בסופו של דבר. ירידות בתעסוקה, בהשקעות ובתפוקה תורמות כולן לפגיעה מתמשכת בצמיחה", העריכו כלכלני ה-IMF, שחקרו 88 משברים בנקאיים קודמים שהתרחשו בארבעת העשורים האחרונים במספר מדינות.

"ההתאוששות הזאת תהיה איטית למדי, בקצב נמוך מהצמיחה שהורגלנו אליה לפני המשבר", אמר שטראוס-קאהן, שהזהיר כי "עדיין מוקדם מדי לומר שהמשבר הזה מאחורינו". שטראוס קאהן אמר את הדברים לקראת פגישת מנהיגי ה-G20, שיתכנסו מחר בפיטסבורג, להם קרא להותיר את מדיניות התמריצים כדי לתמוך בצמיחה הכלכלית. "הכלכלה העולמית עשויה ליפול שוב למיתון, אך זהו לא התרחיש הסביר ביותר", אמר שטראוס-קאהן.

שטראוס-קאהן קרא לקובעי המדיניות של ה-G20 לנצל את הפסגה כדי לתקן את חוסר האיזון במסחר העולמי, ואמר כי יש להעניק לסין תפקיד גדול יותר בקרן המטבע, כדי להגביר את שיתוף הפעולה בין המעצמות השונות. "באופן מפתיע, אנחנו נמצאים היום בעמדה נוחה בהרבה לשיתוף פעולה ותיאום כלכלי מכפי שהיינו לפני המשבר. שיחות ה-G20 עשויות לאפשר לנו לתקן את הדרך שבה אנו מנהלים את הגלובליזציה", סיכם שטראוס-קאהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully