וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארקיע לבג"צ: "מנעו מאל-על לטוס לאילת"

עומר רבין

23.9.2009 / 12:15

חברת התעופה עתרה הבוקר בדרישה לבטל את החלטת שר התחבורה להתיר לאל על לבצע טיסות בקו ת"א-אילת. "באל על איימו כי אם לא נפסיק הטיסות לפריס - ייפגעו לנו בבטן הרכה"

חברת התעופה ארקיע עתרה הבוקר לבג"צ בדרישה כי יבטל את החלטת שר התחבורה מתחילת החודש לפיה תוכל חברת אל על להפעיל טיסות בקו ת"א-אילת ולהסיע נוסעים ישראליים במסלול זה. "מדובר בהחלטה בלתי חוקית בעליל היוצרת תוצאה מעוותת לפיה יוכל מונופול אל על להשתלט אף על הקו לאילת - בעוד ארקיע חסומה מלטוס ל-99% מיעדי אל על", נכתב בפניית החברה.

כזכור, אישר שר התחבורה לפני מספר שבועות לאל על לבצע טיסות בקו המדובר במטרה להמריץ את התחרות בו, להוריד את המחיר לצרכן ובכך גם לסייע לתעשיית התיירות בעיר שספגה מכה קשה כתוצאה מהמשבר הכלכלי. בעיר אילת בירכו אז על ההחלטה והביעו תקווה כי היא תהפוך את ההגעה לעיר הדרומית למשתלמת וזמינה יותר עבור הציבור הרחב בישראל. עם זאת, זכתה ההחלטה לביקורת קשה ותרעומת מצד המתחרות ארקיע וישראייר.

בעתירה טוענת ארקיע כי התביעה היא בגדר מימוש איום של אל על כלפי ארקיע: לדברי החברה איימו גורמים בכירים באל על באחרונה כי אם ארקיע לא תפסיק את טיסותיה בקו ת"א-פריז, תפגע בה אל על בבטן הרכה - בטיסות לאילת.

אל על כבר הכריזה לפני כשבועיים כי בכוונתה להתחיל בטיסות בקו ת"א-אילת כבר בחורף הקרוב וכי היא תשקיע סכום של חצי מיליון דולר בשלב ראשון לעידוד התיירות בעיר מהעולם - בעיקר מארה"ב. "אנו מתכוונים לפתח שירותי קרקע בדומה לאתרי תיירות מובילים בעולם, שיאפשרו לתייר המגיע לישראל חוויית טיסה ונופש מרגע עלייתו למטוס ועד הגעתו לאילת".

מאל על נמסר עוד כי הם "מתייחסים בביטול לניסיונות ההכפשה של ארקיע": "הדיון צריך להתקיים בין החברות למשרד התחבורה ולהתמקד בשאלה מה טוב לתיירות באילת, מה טוב לצרכן הישראלי, מה ישפר את רמת המחירים והשירות ומה יביא יותר תיירים לאילת", לשון התגובה.

עדכון אחרון: 13:23

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully