וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים סיירו בגדה: "גוש עציון הוא קונצנזוס"

פנחס וולף

23.9.2009 / 11:51

חברי ועדת החוץ והביטחון של הכנסת ביקרו במאחז בלתי חוקי בגוש עציון ושמעו מאיש המנהל האזרחי, כי "יש פי ארבעה בנייה בלתי חוקית של פלסטינים לעומת מתנחלים"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל)

חברי ועדת החוץ והביטחון של הכנסת סיירו הבוקר (רביעי) בשכונת נתיב האבות ביישוב אלעזר, המוגדרת כמאחז בלתי חוקי. במהלך הסיור בשכונה שנמצאת בתחומי גוש עציון, אמר מנהל יחידת הפיקוח של המנהל האזרחי, מרקו בן שבת, בתשובה לשאלת אחד מחברי הוועדה כי "בהערכה גסה, יש פי ארבעה בנייה בלתי חוקית פלסטינית לעומת בנייה בלתי חוקית של המתנחלים".

ח"כ יולי תמיר (העבודה) אמרה לתושבי השכונה כי "לא הייתם צריכים להתחיל את הבנייה כאן לפני שקיבלתם אישורים, גם אם זה מקום יפה, אסטרטגי וחשוב. גם מבחינתי גוש עציון נמצא בקונצנזוס, אבל כשאתם לוקחים לידיכם זכות שלא קיימת לאזרח אחר, אתם מוציאים את הגוש מהקונצנזוס". בתגובה לכך אמר ראש המועצה האזורית גוש עציון, שאול גולדשטיין: "בדקתי 200 ישובים ברחבי ישראל, כולם קמו בדרך הזאת. זאת תרבות הבנייה בישראל. משנת 2003 לא הוקם אף מאחז חדש בתמיכת המועצות, משום שהבנו שהשתנו כללי המשחק, אבל עכשיו אי אפשר להחיל את הכללים הללו על הבנייה שכבר החלה".

ח"כ עתניאל שנלר (קדימה) אמר במהלך הסיור כי "המשימה הכי חשובה היא לשמור על הסכמה לאומית סביב הגוש. המקום הזה נידון בעתירה בבית המשפט, כאשר הפלסטינים טענו עליו בעלות. הם לא חזרו לבית המשפט, כי התברר שרוב האדמות הן אדמות שכר. עלינו לתבוע מהממשלה להשקיע כסף לשכור את אדמות השכר ולא לגרום לתושבים לעבור על החוק. אם ישראל רוצה את גוש עציון, כולם צריכים לעמוד כאיש אחד כדי שהדבר יהיה על פי חוק".

יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ צחי הנגבי, אמר לוואלה! חדשות כי "גוש עציון נמצא בלב הקונצנזוס, יש מחויבות ישראלית להביא להסדר בסוגיית המאחזים ואני מניח שזה מה שהממשלה תעשה". בנוגע לפסגה המשולשת בניו יורק אמר הנגבי כי "המפגש אתמול היה חשוב כי הוא מהווה שבירת קרח לאחר שמונה חודשים של קיפאון מוחלט. עדיין יש יותר מדי סימני שאלה לגבי ההמשך, קשה לדבר על פתרון קבע בעת הזו. אני מעריך שהממשלה צפויה להחליט על סוג כזה או אחר של הקפאה, כדי לטעת יותר אמון בצד הפלסטיני".

ח"כ עמיר פרץ (העבודה) התייחס אף הוא למפגש בניו יורק ואמר כי "מדובר במפגש מאכזב ביותר. כל המנהיגים חיפשו דרך לעבור את היום בשלום ולהגיע לצילום טוב. אנחנו נכנסים לתהליך של קיפאון ושל החלשה מסוימת של המנהיגות הפלסטינית המתונה. אני מקווה שהדינמיקה בעתיד תהיה שונה לחלוטין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully