וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטריה זה לא רק לאונרד כהן

דניאל זילברברג

25.9.2009 / 12:52

סיימון וגרפונקל מקדימים את הטרובדור הקנדי, וגם: שדה דב נפתח, בן גוריון חוגג וצדוק יחזקאלי נדקר. פרק נוסף של "השבוע לפני" - במלאת 100 שנה לתל אביב

1938 – קריאה אחרונה לנוסעים לביירות

23.9.1938 – שדה התעופה של תל אביב, הלא הוא שדה דב, נחנך מצפון לשפך הירקון. השדה נקרא על שמו של דב הוז, שהיה סגן ראש העירייה ומראשי ההגנה, והוא נבנה על שטח שבזמנו היה שייך לחברת החשמל, שהוקמה אף היא באותם ימים. המטוס הראשון שהמריא מהשדה טס לביירות עם עצירת ביניים בחיפה. אורכו של מסלול ההמראה והנחיתה היה 400 מטרים ורוחבו – 40 מטרים, ובעיגול גדול במרכזו נכתב "תל אביב" באנגלית ובעברית.

1956 – הזקן אוהב לקבל מטוסים ליום ההולדת

1.9.1956 – ראש הממשלה דוד בן גוריון חגג את יום הולדתו ה-70 במסיבה חגיגית שערך בביתו ברחוב קרן קיימת (שלימים הפך לשדרה שקרויה על שמו) בתל אביב. עשרות חברים, חברי כנסת, פוליטיקאים ואנשי בוהמה הגיעו למסיבה, וכך גם עשרות מתושבי העיר שנמשכו אל ההילה הזוהרת של האירוע והתגודדו בחוץ. בראיון לעיתון, אמר בן גוריון: "קיבלתי מתנות רבות ונאות, אבל את המתנה הטובה ביותר העניקה לי ממשלת קנדה". הוא התכוון ל-24 המטוסים שממשלת קנדה החליטה לתת לחיל האוויר.

1983 – כששמעון וגורפינקל הגיעו לעיר

24.9.1983 - 50 אלף איש הגיעו להופעה של פול סיימון וארט גרפונקל באצטדיון רמת גן. קהל המעריצים הגיע שעות לפני תחילת המופע ונוצר עומס כבד בשערים. עם פתיחתם, אלפים נהרו לקדמת הבמה, ומאוחר יותר, כשההופעה התחילה, עשרות מהם התעלפו בשל הלחץ והצפיפות ופונו לבית החולים. למרות ההיסטריה בקהל, ההופעה נמשכה כמעט שעתיים, שבמהלכן שר הצמד 22 שירים. מאז, הם לא חזרו להופיע בארץ.

1987 – להיות תקוע בין אוהדי בית"ר ללוחמים גיאורגים

26.9.1987 - העיתונאי צדוק יחזקאלי נדקר מחוץ לאצטדיון בלומפילד ביפו בתום משחק של בית"ר ירושלים שאותו הוא סיקר. יחזקאלי נדקר על ידי אחד מאוהדי בית"ר, לאחר שכבר חמישה חודשים קודם לכן הוכה בידי חבורה אחרת של אוהדי הקבוצה הירושלמית. בעקבות הדקירה, אגודת העיתונאים הודיעה כי תחרים את הקבוצה, ואכן עשתה זאת – אם כי למשך חודש ימים בלבד. 21 שנים מאוחר יותר, יחזקאלי נפצע שוב בעת מילוי תפקידו – הפעם בעת שסיקר את המלחמה בגיאורגיה ב-2008.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully