וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

AIG שילשה מחירה מתחילת אוגוסט

סוכנויות הידיעות

23.9.2009 / 11:39

ה"בונוס" של המשקיעים: החברה רשמה זינוק בלתי-יאמן ו"נהפכה למגרש המשחקים של הספקולנטים" על רקע בריחת המשקיעים הרגילים שנבע מהסיכון בהשקעה

מניית AIG, חברת הביטוח שחולצה על ידי ממשלת ארה"ב, הפגינה תנודתיות עזה בימים האחרונים: ביום שלישי רשמה שיא שנתי של 54.4 דולר, אולם בסופו של דבר נסגרה המניה בירידה של 5% למחיר של 45.8 דולר.

יום קודם זינקה המניה ב-21% לאחר שיו"ר הוועדה לפיקוח ורפורמה ממשלתית של בית הנבחרים, אדולפוס טאונס, אמר כי ישקול תוכנית להקלת תנאי ההלוואות בסך 182.5 מיליארד דולר שקיבלה AIG מהממשל האמריקאי. סוחרים בארה"ב אומרים כי מניית AIG, אשר שילשה את שערה מאז ה-5 באוגוסט, נהפכה ל"מגרש משחקים לספקולנטים" - לפי דיווח "וול סטריט ג'ורנל".

AIG איננה לבד. כמה מהחברות ששקעו במשבר נסחרות בעליות חדות בשל מהלכים ספקולנטיים בשוק. מניות ליהמן ברדרס הנתונה בהליכי פשיטת רגל, עלו מ-5 סנט ל-20 סנט למניה, והניבו רווח עתק למי שהשקיע בהן בזמן הנכון. מניותיהן של פאני מיי ופרדי מאק, שתי חברות מימון המשכנתאות שהולאמו, נעו באוגוסט בין 60 סנט לשני דולר למניה. AIG היא הבולטת בחבורת המניות הספקולטיביות. תוך שבעה שבועות היא רשמה שערים שנעו בין 13 ל-55 דולר.

20% ממניות AIG נסחרות בבורסה בזכות החילוץ הממשלתי. מכיוון שהשקעה בהן נחשבת לסיכון גבוה, רוב המשקיעים הרגילים שקונים ומחזיקים, כמו גם קרנות נאמנות ופנסיה ומשקיעים ארוכי טווח - כל אלה מכרו את מניות AIG. מי שנותר, הם המשקיעים קצרי הטווח - סוחרים וספקולנטים שקונים ומוכרים את המניות מספר פעמים ביום ומשתמשים במינוף גדול (הלוואות להשקעה במניות) להגדלת רווחיהם. הממשלה ומשלמי המסים אינם מרוויחים מהתנודות מכיוון שהממשלה מחזיקה במניות בכורה, שאינן נסחרות בבורסה.

מניית AIG זינקה פי 4 מסוף חודש יולי על רקע ציפיות המשקיעים כי החברה תמשיך להחזיק בחטיבותיה הרווחיות לאחר פירעון חובותיה לממשל. מנכ"ל AIG שנכנס לתפקידו בחודש שעבר, רוברט בנמשה, אמר כי לא ייכנע ללחץ הרגולטורים למהר ולמכור נכסים של החברה במחירים נמוכים כדי לפרוע את החובות לממשל.

במהלך השנה החולפת, תנאי תוכנית החילוץ הממשלתית של AIG תוקנו שלוש פעמים כדי לצמצם את הלחץ על החברה למכור נכסים בתקופה שבה המיתון הכלכלי מכביד על רוכשים פוטנציאלים. טאונס הורה לוועדה לבחון תוכנית של המנכ"ל לשעבר של AIG, מוריס גרינברג, להוריד את הריבית על ההלוואות שקיבלה החברה מהממשל ולהעניק לה שהות ארוכה יותר לפירעון ההלוואות.

AIG רשמה ברבעון השני של השנה רווח של 1.82 מיליארד דולר - רווח רבעוני ראשון מזה 7 רבעונים - בעקבות ירידה בהפסדיה מהשקעות ועלייה בשווי של חלק מהשקעותיה בנגזרים.

  • עוד באותו נושא:
  • aig

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully