וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפריקה מאשרת: התחלנו במו"מ ל'תספורת'

טל לוי

23.9.2009 / 10:02

הודיעה כי פתחה בסבב מפגשים ראשונים לגיבוש עקרונות הסדר חוב תוך שימור השליטה בידי לבייב. מתווה ההסדר כולל: מזומן, הנפקת איגרות חוב והעברת חלק מאחזקות החברות הבנות

אפריקה ישראל מאשרת הבוקר באופן רשמי כי החלה "בסבב מפגשים ראשוני לגיבוש עקרונות ההסדר, עם נציגיהם של משקיעים מוסדיים המחזיקים, במצטבר, בהיקף ניכר מסך הערך הנקוב של כלל איגרות החוב של החברה".

החלק החשוב בהודעה הוא הסעיף הרביעי בו נכתב כי המתווה כולל "הקצאת מניות חדשות בחברה, תוך שימור השליטה בידי בעל השליטה הנוכחי בחברה". מנגד, המתווה שפירסמה אפריקה אינו כולל סעיף של הזרמת הון מצידו של בעל השליטה, לב לבייב.

עם זאת, אפריקה מודיעה כי בכוונתה להשיב את כל החוב המופיע במאזן, כלומר 7.4 מיליארד שקל. יש לציין כי מדובר במלוא החוב של אפריקה לבעלי איגרות החוב. 7.4 מיליארד שקל הם סכום החוב המקורי, אולם עליו יש להוסיף ריבית וכן הצמדות כך שהוא גדל להיקף משוער של כ-9 מיליארד שקל.

מתווה ההסדר כולל גם מזומן, הנפקת סדרה חדשה של איגרות חוב סחירות, הנפקת כתבי התחייבות נדחים סחירים, ניתנים להמרה למניות החברה וכן העברה של חלק מאחזקות החברה במניות סחירות של חברות הבת הציבוריות של החברה.

בימים האחרונים סיפרו משקיעים מוסדיים גדולים המחזיקים באיגרות החוב של אפריקה כי אפריקה מעוניינת בהסדר חוב שימחק כמעט מחצית מהחוב של החברה, כלומר 3-3.5 מיליארד שקל. הצעה זו של אפריקה כונתה "מעליבה" בידי אחד המשקיעים המוסדיים. הדרישה העיקרית של אפריקה - שאף מופיעה בדיווח הרשמי - היא כי בעל השליטה בחברה, לב לבייב, ישמור על שליטתו בחברה כלומר יחזיק בלפחות 51% מהמניות. כיום מחזיק לבייב ב-75% מאפריקה.

אתמול שלח בית ההשקעות פסגות - שמחזיק באמצעות קופות גמל כ-10% מערכן הנקוב של סדרות האג"ח ט', י"ח, כ"א, כ"ב וכ"ד, בהיקף כולל של כ-728 מיליון שקל - מכתב למנכ"ל אפריקה, איזי כהן ובו איים לפנות לבית המשפט בבקשה לפרק את אפריקה במידה שבעל השליטה בחברה לא יזרים לחברה סכום משמעותי

עמדת המשקיעים היא, שאם לבייב מעוניין להישאר בעל השליטה בחברה, עליו להזרים מכספו הפרטי, אחרת לא יסכימו המוסדיים למחול על חלק מהחוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully