וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרי, לפנייך: ביל גייטס מקדם בנקאות באפריקה

נמרוד הלפרן

22.9.2009 / 22:57

האבא של מייקרוסופט משקיע באמצעות קרן הצדקה שלו 35 מיליון דולר נוספים בקידום שירותי בנקאות לעניים ברחבי העולם.השקיע עד כה 350 מיליון דולר בשירותים פיננסיים לעניים

קרן ביל ומלינדה גייטס, קרן הצדקה הגדולה בעולם, הודיעה כי תתחיל לקדם שירותי בנקאות לעניים ברחבי העולם. הקרן הודיעה על מענק בסך 35 מיליון דולר לקידום שירות בנקאות לעניים באפריקה, אסיה ומרכז ודרום אמריקה. המענק נועד להרחיב את היקף השירותים הפיננסים לעניים, ובכלל זה אפשרות לפתיחת תוכניות חיסכון ורכישת פוליסות ביטוח, כמו גם שירותי העברת כספים באמצעות טלפונים סלולרים, והקמת עמדות בנקאות לעניים בשווקים מקומיים ובסניפי דואר.

קרן גייטס השקיעה עד כה 350 מיליון דולר בשירותים פיננסים לעניים, ובכלל זה בנקאות של הלוואות קטנות, או מיקרו-פיננסים, ליזמים דלי אמצעים במדינות עניות. בנקאות של הלוואות קטנות צברה תאוצה ברחבי העולם, ובמיוחד באמריקה הלטינית, על רקע הירידה באמינות המגזר הבנקאי העולמי בעקבות המיתון העולמי. כ-2.5 מיליארד בני אדם בעולם - למעלה ממחצית האוכלוסיה הבוגרת של כדור הארץ - אינה נהנית כיום מגישה לשירותים פיננסים.

בנק ההלוואות הקטנות גראמין בבנגלדש, שאותו ייסד בשנת 1983 הכלכלן וחתן פרס נובל לשלום, מוחמד יונוס, היה הבנק הראשון בעולם שהעניק הלוואות קטנות - רובן ככולן לנשים החיות בעוני בבנגלדש - וזאת ללא קבלת ערבויות בתמורה. הבנק העניק עד כה הלוואות קטנות ל-7 מיליון בני אדם, 97% מהם נשים, בסכום ממוצע של 200 דולר. סך ההלוואות שנתן הבנק מאז היווסדו מתקרב ל-7 מיליארד דולר. בשנה שעברה הודיע בנק גראמין כי יתחיל להעניק הלוואות קטנות גם לעשרות מיליוני עניים בארה"ב - מהלך אשר סימן את כניסתו הראשונה של הבנק אל כלכלה מפותחת.

בחודש פברואר השנה, השיקו תאגיד הפיננסים הבינ"ל (IFC) - זרוע של הבנק העולמי - ובנק הפיתוח הגרמני KFW קו אשראי בסך 500 מיליון דולר לתמיכה בשירותים מיקרו-פיננסים ברחבי תבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully