וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רייפמן לא מוותר: דורש דיון בערעורו

הילה רז ועמית בן-ארויה

22.9.2009 / 22:57

איש העסקים שנידון שלשום ל-45 ימי מאסר, מערער על הדרישה להעביר את מניות אמבלייז שבבעלותו למנהל המיוחד לנכסיו. ביקש כי הדיון בעתירתו יתקיים עוד השבוע

עורכי דינו של אלי רייפמן הגישו אתמול לבית המשפט בקשה בהולה לקבוע את מועד הדיון בערעורו מוקדם ככל הניתן, ואף לפני יום כיפור. רייפמן, שנשלח אתמול למאסר, עירער על עצם דרישת בית המשפט ממנו למסור למנהל המיוחד לנכסיו את מניות אמבלייז ששייכות לו. עוה"ד דורון אפיק ושלומי תורג'מן, המייצגים את רייפמן, ציינו כי בשל הדחיפות רייפמן מסכים להגיש את עיקרי טיעוניו ואת תיק המוצגים בכל מועד שיקבע בית המשפט.

שופט בית המשפט העליון, חנן מלצר, הורה שלשום על מאסרו של רייפמן ל-45 יום, בשל ביזיון צו בית המשפט. "צר לי על המבקש, שנראה כמי שנפל, בנסיבות שטרם הובררו, מאיגרא רמא לבירא עמיקתא, ומנסה להיחלץ בדרך לא דרך אגב השמעת גרסאות סותרות לרוב המלמדות, בין השאר, שהוא מגלה טפח ומכסה טפחיים. עם זאת, ולמרבה הצער, אין מנוס מלדחות את הבקשה לעיכוב ביצוע ולהורות על מאסרו של המבקש", קבע מלצר.

דובר שירות בתי הסוהר מסר כי רייפמן נקלט שלשום בכלא מעשיהו, והדגיש כי לא מן הנמנע שבמהלך המאסר יועבר לכלא אחר.

במארס ניתן צו כינוס נכסים נגד רייפמן, לבקשת שתי חברות נושות שלו. בבקשה שהגיש המנהל המיוחד לבית המשפט המחוזי בתל אביב נטען כי בחקירות במשרדי הכונס הרשמי חזר רייפמן וטען כי אחזקותיו באמבלייז מסתכמות ב-39 מיליון מניות, בעוד שנתון זה סותר את הדיווח של רייפמן בתצהיר שהוגש בתחילת השנה, לפיו יש לו 22.8 מיליון מניות.

מקורבי רייפמן אמרו אתמול כי "אין לנו טענות כנגד השופט מלצר. רייפמן אמר שהשופט מלצר היה הראשון ששמע אותו. יחד עם זאת, השופט מלצר נשען על דבריה של השופטת ורדה אלשיך, שניהלה הליך מגמתי, ומבלי לשמוע את רייפמן באמת קבעה כי הוא סותר את עצמו". המקורבים הוסיפו כי "אנו מביעים תמיהה על ההחלטה לשלוח אדם למאסר, על דבר שאין ביכולתו לבצע ו'פשעו' היחיד הוא שלקח הלוואות בזמן שפושעים כלכליים מסתובבים בחוץ ומחכים למשפט. שליחתו של רייפמן למאסר מהווה כתם על מערכת המשפט בישראל". המקורבים ציינו כי שליחתו של רייפמן למאסר לא תקדם את אינטרס הנושים או של אף אחד אחר, למעט את יצר הנקמנות.

תיק החקירה בנוגע לירי על מכוניתו של רייפמן נמצא עדיין תחת צו איסור פרסום. ביום ראשון בערב נורו כמה יריות על מכוניתו של רייפמן ברעננה. רייפמן לא נפגע, אך נזק קל נגרם למכוניתו. גורם משטרתי מסר כי בתוך ימים אחדים יוחלט אם להעביר את התיק ליחידה ארצית של המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully