וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקפאת הבנייה אינה תנאי מקדים לשיחות"

ניר יהב, שליח וואלה! חדשות בניו יורק

23.9.2009 / 1:41

בתום פגישת המנהיגים בניו יורק, אמר השליח המיוחד ג'ורג' מיטשל כי הקפאת הבנייה בהתנחלויות אינה תנאי מקדים למשא ומתן. ניר יהב, שליח וואלה! חדשות בניו יורק מדווח

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: לירז ליבנה)

השליח האמריקאי המיוחד למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל, אמר הלילה (רביעי) כי הקפאת הבנייה בהתנחלויות אינה תנאי חיוני לחידוש המשא ומתן עם הפלסטינים. בתום הפגישה המשולשת בין הנשיא אובמה, ראש הממשלה נתניהו ויו"ר הרשות אבו מאזן, אמר מיטשל כי ארצות הברית מעולם לא הציגה תנאים מוקדמים למו"מ, וגם אינה מעוניינת בכך שהצדדים יעשו זאת.

"אנחנו לא מזהים שום נושא שהוא תנאי מקדים לשיחות או מכשול למשא ומתן", אמר מיטשל. "אנו לא מאמינים בתנאים מקדימים. אנו לא כופים אותם, ואנחנו מפצירים באחרים שימנעו מכך גם כן".

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הלילה בראיון לרשת CNN כי הקפאת ההתנחלויות היא לא תנאי מקדים. "איש לא שם את התנאי המקדים הזה לשיחות. זה פשוט בזבוז זמן מצד הפלסטינים. אנו כמובן מוכנים לבדוק את הנושא הזה, כמו גם נושאים אחרים, אך לשם כך עלינו לדבר- ושישה חודשים לא עשינו זאת".

בהתייחסו לנושא, אמר הלילה יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, כי על ישראל למלא אחר התחייבויותיה במפת הדרכים, ובראשן הפסקת הבנייה בהתנחלויות. "הגענו לפגישה בהזמנתו של אובמה, מתוך כבוד לנשיא האמריקאי ולמאמציו למען העם הפלסטיני. אך חידוש המו"מ תלוי בכך שישראל תהיה מחויבת לנסיגה לגבולות 67 ולסיום הכיבוש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully